| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dissabte, 10 de febrer de 2007
>

L'Estat aprova l'últim tràmit perquè comenci l'obra de la línia de 400 kV

Declara d'utilitat pública el tram fins a Bescanó i autoritza el projecte d'execució

ANNA PUIG. Madrid
El Consell de Ministres d'ahir va declarar d'utilitat pública la línia de 400 kV en el tram Sentmenat-Bescanó i va aprovar el projecte d'execució. Era l'únic tràmit que quedava pendent i Red Eléctrica de España (REE) ja té permís per iniciar les obres. El govern espanyol ha reiterat que considera «fonamental» la construcció de la línia per millorar el subministrament elèctric a les comarques gironines, per alimentar el TAV i per l'intercanvi d'energia amb l'Estat francès.

Les previsions de REE de començar les obres el primer trimestre d'aquest any s'han complert. Ahir, el Consell de Ministres va donar llum verd a les línies elèctriques Sentmenat-Bescanó i Vic-Bescanó, que seran l'origen de la interconnexió elèctrica amb l'Estat francès. Segons el govern espanyol, amb aquesta infraestructura «es possibilita l'increment de la capacitat d'intercanvi en uns 2.400 megawatts de potència entre el sistema elèctric espanyol i el francès». A més, considera que és «fonamental» per al subministrament de la subestació de 400 kV de Bescanó, que es convertirà en el principal punt d'alimentació de l'àrea Girona-Costa Brava. I, així mateix, complirà la funció d'alimentar el TAV.

Aquesta resolució del govern espanyol arriba pocs mesos després que s'aprovés, també a través del Consell de Ministres, la declaració d'utilitat pública de la subestació de Bescanó. Amb aquests dos tràmits ja està tot a punt perquè comencin els treballs de construcció d'una infraestructura que ha generat una gran oposició ciutadana a la Catalunya del Sud i del Nord.

El tram Sentmenat-Bescanó és l'únic que està aprovat. Queden pendents: una segona part, de Bescanó a Santa Llogaia, passant per Sant Julià de Ramis; un ramal que va des de Sant Hilari fins a Riudarenes i que permetrà alimentar el TAV a l'altura d'aquesta població i tota aquella zona, i, finalment, el tram que travessarà la frontera fins a Baixàs, que és el que està menys definit. De fet, el traçat per realitzar la interconnexió s'ha deixat en les mans de la Unió Europea, que ja ha determinat que és un projecte imprescindible.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Uns quinze ajuntaments gironins posaran en marxa els primers registres locals d'habitatges de protecció

>L'Estat aprova el darrer tràmit per començar la línia de 400 kV fins a Bescanó

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.