| |||||
|
|||||
|
dissabte, 13 de gener de 2007 > Barcelonès Nord. La Generalitat promet invertir aquest any al lateral de la C-31 a Sant Crist
El conseller Joaquim Nadal visita Badalona i es compromet a treballar per desviar el trenSARA MUÑOZ. Badalona El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat, Joaquim Nadal, va garantir ahir que, abans que acabi l'any, el govern haurà iniciat o adjudicat els treballs dels laterals de l'autopista a l'altura de Sant Crist, a més de desencallar l'accés a la C-31 des d'Artigues i el pas al Torrent de Vallmajor. En aquestes actuacions s'hi invertiran uns deu milions d'euros. D'altra banda, el conseller i l'alcaldessa Maite Arqué van adquirir el compromís de treballar plegats per desviar el tren cap a l'interior «no serà abans de deu, quinze o vint anys», va augurar Nadal i per elaborar un projecte d'integració de l'autopista a la ciutat.
No és la primera, ni la segona, ni la tercera vegada que Badalona sent algunes de les promeses fetes ahir pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques. Primer va ser el govern de CiU el que, entre el 1999 i el 2003, es va comprometre, dos cops, a enllestir els laterals de l'autopista. La legislatura passada (el maig del 2004), el mateix Joaquim Nadal es va trobar amb l'alcaldessa per tractar de les obres dels laterals i de la reducció de l'impacte de l'autopista, amb el compromís del conseller socialista d'elaborar un estudi detallat sobre aquest darrer aspecte. L'estiu del 2004, l'Ajuntament de Badalona va anunciar que a la tardor s'abordaria la remodelació del Sant Crist i s'ultimarien els laterals en el pas per aquest barri. Ahir, el conseller de Política Territorial va visitar in situ l'únic tram de la ciutat on els laterals no troben continuïtat (al barri de Sant Crist, on el projecte va passar pel ple del novembre del 2001) i, uns minuts abans, va fer públic que dins del 2007 el govern «haurà iniciat o subhastat les obres dels laterals a Sant Crist i haurà afrontat la connexió d'Artigues amb la C-31 i el pas per sota l'autopista a l'altura del Torrent de Vallmajor». En aquestes actuacions, segons Nadal, s'hi invertiran uns 10 milions d'euros. El conseller socialista va mantenir una trobada amb l'alcaldessa i amb alguns regidors del seu govern, durant la qual, segons va explicar després, va posar deures a l'Ajuntament: «Els he encarregat que estudiïn com podem integrar la ciutat en l'autopista, i no a l'inrevés, amb solucions que es puguin fer compatibles a fer subterranis alguns trams o la flexibilització dels accessos». Joaquim Nadal va deixar clar que fer subterrània l'autopista en tota la seva extensió «és impracticable», però això no ha d'impedir «fer-la permeable». L'alcaldessa no va posar data a l'elaboració d'aquest estudi, ni va avançar quins passos es faran d'ara endavant. I és que la voluntat d'integrar l'autopista en el teixit urbà per minimitzar l'efecte barrera ha estat sempre en boca dels polítics. L'any 2001, Arqué va anunciar que aprofitaria que els guanyadors d'un concurs de joves arquitectes havien presentat un projecte en sintonia amb aquest repte per intentar dur a terme el seu projecte. Els guanyadors, Jordi Guardiola i David Soldevila, plantejaven diverses estratègies, com ara buidar la part de sota de la via i instal·lar-hi equipaments. D'altra banda, ahir no es va revelar si entre els plans que les administracions tenen per a la C-31 s'hi inclou habilitar una tercera sortida a la banda de muntanya. |
| NOTÍCIES RELACIONADES |
|
>Barcelonès Nord. El desviament del tren, d'aquí a deu, quinze o vint anys >La Generalitat anuncia per quart cop que enllestirà els laterals de la C-31 a Badalona |
![]()
|