La Selva va ser la primera comarca gironina on van començar els treballs de construcció del TAV. D'això ja fa gairebé tres anys. En l'actualitat, es continua fent moviments de terres, construint talussos i col·locant plataformes i altres estructures per on, en un futur, transitarà el tren d'alta velocitat. Segons fonts d'Adif, l'empresa pública que dirigeix els treballs d'aquest tram del TAV, s'està executant la part més laboriosa del projecte, que és la construcció de la plataforma. La instal·lació de la via i la catenària és insignificant, en relació amb les obres.
Tal com continuen explicant les mateixes fonts, el muntatge de la via es fa de manera contínua a tot el tram gironí del TAV. És a dir, tot i que hagin acabat les obres de la plataforma, a la Selva no es posarà la via fins que no hagin acabat els treballs fins a la frontera. «La via es col·loca amb una maquinària especial i el procés és molt ràpid», segons l'Adif. Així, aquest organisme té fixat el 2009 com a horitzó per acabar les obres a la Selva tot i que la plataforma podria estar feta molt abans.
27 QUILÒMETRES I DEU VIADUCTES
Els quatre trams del TAV a la Selva sumen un total de 27,2 quilòmetres de via. Es construiran deu viaductes, dos apartadors que són una via lateral perquè els trens puguin desviar-se i estacionar i tres túnels.
El tram Riells i Viabrea-Massanes té una longitud de 9 quilòmetres i travessa aquests dos municipis i Sant Feliu de Buixalleu i Hostalric. Les obres les realitza l'empresa Ferrovial Agromán. El tram Massanes-Maçanet fa uns 5,2 quilòmetres i els treballs van a càrrec de la UTE formada per Sacyr, SAU, Cavosa i Scrinser. El tram següent és Maçanet-Sils, de 5,7 quilòmetres, i el projecte l'executa la UTE Emerita de Obras i Hispánica. Finalment, queda el tram Sils-Riudellots, que fa 7,3 quilòmetres. L'adjudicatària és Sacyr i Scrinser.