| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


diumenge, 7 de gener de 2007
>

El cost del TAV a les comarques gironines superarà els 2.300 milions d'euros

El tram més car és el transfronterer, entre Perpinyà i Figueres, seguit del subterrani a Girona

ORIOL MAS. Girona
Un número de deu xifres: 2.337.760.351 euros. Aquests són els diners que a hores d'ara es calcula que es gastarà l'Estat en la construcció del tren d'alta velocitat a les comarques gironines, sumant-hi tots els trams, tant els que ja s'estan fent com els que encara estan en projecte. De fet, aquest concepte és el que s'endú una bona part del pressupost de l'Estat en inversions per a les comarques gironines el 2007. El tram més car és el de Perpinyà a Figueres, que inclou el túnel transfronterer i costarà cap a mil milions d'euros, seguit del tram entre Riudellots i Sant Julià de Ramis, amb el cobriment a Girona, Sarrià i Sant Julià. En canvi, el tram entre Sils i Riudellots, de poc més de set quilòmetres, és el més barat de tots, amb un cost de poc més de 30 milions.


Els túnels transfronterers i el pas subterrani a Girona són els principals causants del cost de 2.300 milions d'inversió que suposarà el tren d'alta velocitat. El primer d'aquests dos trams costarà 952 milions d'euros, amb 44 quilòmetres de recorregut, i en el cas de Girona seran més de 768 milions per a poc més de 17 quilòmetres. Aquest tram, doncs, és el que tindrà el preu per quilòmetre més car, amb 44 milions d'euros per quilòmetre, deu vegades més que el tram més barat, que serà de Sils a Riudellots, on cada quilòmetre costarà poc més de 4 milions.

D'altra banda, les millores introduïdes en la variant del Pla de l'Estany, el tram entre Cornellà del Terri i Vilademuls, també han encarit el projecte, on en aquest punt costarà 126 milions, deu més que la variant de Figueres. El tram de la Selva representarà una despesa de poc més de 200 milions, i està dividit en cinc trams més petits que actualment ja estan en obres.

Darrerament, el Ministeri de Foment ha posat a licitació el tram entre Sant Julià de Ramis i Pontós, i la setmana passada va presentar l'estudi informatiu del tram de Figueres.





25,6
vegades el pressupost de Girona.
El projecte del TAV multiplica per més de 25 el pressupost de l'Ajuntament de Girona per al 2007, que és de 91,2 milions d'euros. Només el tram entre Riudellots i Sant Julià de Ramis –que inclou el pas subterrani a Girona– costa 768,2 milions d'euros, vuit vegades i mitja el pressupost de la ciutat.
500
milions menys que el DPTOP.
Els diners que s'invertiran en el TAV a la demarcació són només uns 500 milions menys que la inversió del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat en xarxa ferroviària, carreteres, ports, aeroports i transport públic i de mercaderies pressupostada durant tot el 2006 per a tot Catalunya, que va ser de 2.863 milions d'euros.
7,8
vegades el pressupost del Barça.
El pressupost del Barça per aquesta temporada 2006/2007 és d'uns 300 milions d'euros, cap a vuit vegades menys que el cost de les obres del TAV a les comarques gironines.
769
escoles noves.
Construir una escola nova costa habitualment entre 2,5 i 4 milions d'euros. Posant-hi una mitjana de 3 milions, els diners destinats al TAV a les comarques gironines servirien per construir 769 escoles. Més del doble dels centres educatius actuals, que és de 380, aproximadament.
menú per a tots els gironins durant un any.
Amb els 2.300 milions del TGV es podria pagar un menú diari de 9 euros a cadascun dels 687.331 gironins empadronats a finals del 2006 durant els 365 dies de tot un any. I encara sobrarien gairebé 80 milions d'euros. Per anar a fer el toc.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les obres a la Selva, a bon ritme

>El cost de tot el tram gironí del TAV superarà els 2.300 milions d'euros

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.