Les cambres de comerç de Reus i Tarragona van donar ahir suport a la proposta liderada pels ajuntaments de Gandesa, Móra d'Ebre i Falset, que han constituït un front comú per aconseguir que el Ministeri de Foment incloga en la seua planificació el desdoblament de l'N-420. L'objectiu més immediat de la proposta és millorar una de les principals infraestructures viàries de la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i el Priorat, amb un desdoblament de l'N-420 que quedaria enllaçat amb l'autovia A-68, per connectar la població d'Alcanyís amb el corredor del Mediterrani. Fins ara, l'opció té el suport dels ajuntaments i dels consells comarcals de la Terra Alta i la Ribera d'Ebre, dels sindicats UGT i CCOO, i de les organitzacions empresarials de la demarcació de Tarragona: l'Associació d'Empresaris de les Comarques de l'Ebre (Aece), la Cepta i Pimec.
Després de la reunió d'ahir, la mesa territorial espera lligar també el suport de la Cambra de Tortosa, amb motiu d'una reunió que encara ha de convocar-se, i que podria fer-se durant la setmana que ve. De fet, l'alcalde de Gandesa i portaveu del front comú, l'independent Miquel Aubà, va atribuir l'absència de la Cambra de Tortosa a un «malentès» i un «problema d'agenda», i va mostrar-se confiat que finalment també s'assolirà un acord. En aquest sentit, Aubà va detallar que la Cambra de Tortosa també vol posar damunt de la taula la necessitat de millorar altres infraestructures del territori, com l'eix de l'Ebre i la C-43. «En l'àmbit territorial poden fer-se molts matisos, però hem d'anar a Madrid amb una posició unitària i parlant només de les carreteres que són competència de l'Estat», va dir Aubà.