| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 de desembre de 2025


dilluns, 25 de desembre de 2006
>

Tremosa



la galeria

SAÜL GORDILLO.
Aquests dies llegeixo el llibre interessantíssim de l'economista Ramon Tremosa Estatut, aeroports i ports de peix al cove. Malgrat que el contingut pugui semblar feixuc, el volum és molt amè i ajuda a fer-nos una composició de lloc en aspectes estratègics per al país com les infraestructures aeroportuàries i el finançament derivat del nou Estatut. Tremosa és una veu acadèmica amb projecció mediàtica certament incòmoda per a l'establishment sociovergent. La comparació entre l'Estatut del Parlament –el famós text sobiranista aprovat pel 90% dels diputats catalans– i el pacte de La Moncloa que el retallava fins a convertir la reforma estatutària del Principat en un model fotocopiable per a la resta de comunitats autònomes de l'Estat és escandalosa. Algú podria pensar que aquesta part del llibre és inútil perquè les coses han anat com han anat, i tenim l'Estatut que tenim, aprovat en referèndum amb rebaixa inclosa. Però llegit amb una certa perspectiva obté un valor especial, per la credibilitat del professor Tremosa i perquè no pretén influir políticament en un procés negociador superat. La segona part del llibre, dedicada a aeroports i ports, ens situa davant d'un autèntic repte: convertir el Prat, amb l'ajut dels altres aeroports dels Països Catalans, en un hub, és a dir, una plataforma d'enllaç de vols intercontinentals. El Prat s'ha d'enlairar, malgrat el centralisme d'AENA, i evitar convertir-se en la terminal T5 de Barajas. Cal l'esperit del 30-S.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.