| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 5 de maig de 2024


dimecres, 20 de desembre de 2006
>

Foment accepta estudiar el traçat de l'autovia de l'Aragó per la Terra Alta

El consell d'alcaldes dóna suport a la proposta i reclama que es completi amb una nova via interior

GUSTAU MORENO ACN. Tortosa
El Ministeri de Foment va anunciar ahir que ja ha tret a concurs públic els treballs de consultoria i assistència tècnica per a la redacció de l'avantprojecte del corredor viari que unirà Valdealgorfa, prop d'Alcanyís, amb el litoral mediterrani. Els estudis serviran per avaluar quin és el millor traçat per continuar l'autovia de l'Aragó (A-68): a través de la carretera N-232 per Morella i Vinaròs, o bé a través de l'N-420, per la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i el Priorat, fins a l'àrea de Reus i Tarragona. De fet, el consell d'alcaldes de la Terra Alta ja ha acordat una proposta unitària per aconseguir l'autovia i una via interior que la completi.


+ El pont penjant és un dels símbols d'Amposta. Foto: R.R.

Foment destinarà 725.000 euros a recopilar i analitzar les dades bàsiques necessàries per definir les diferents alternatives, amb l'objectiu de comunicar la futura autovia de l'Aragó, a l'altura de Valdealgorfa, amb el corredor viari del Mediterrani. En aquest sentit, l'avantprojecte preveurà la millora de les característiques geomètriques i el traçat de les carreteres actuals, i és per això que tindrà en compte les dues carreteres que conflueixen en aquesta població propera a Alcanyís. Segons Foment, el tram de l'N-420 que enllaça amb l'autopista AP-7, al nord de Tarragona, té uns 120 quilòmetres; mentre que el tram de l'N-230 que passa per Morella i Vinaròs té uns 100 quilòmetres.

El ministeri detalla que l'actuació recollirà el conjunt de possibles corredors de connexió entre Valdealgorfa i la costa, «amb una longitud estimada d'entre 75 i 100 quilòmetres». Per redactar l'estudi, Foment adverteix que es tindrà en compte l'estudi del trànsit actual i futur en tota l'àrea d'influència (des de Valdealgorfa fins a Tortosa i el delta de l'Ebre), per decidir si es fa una carretera convencional o una via de gran capacitat. A més, tindran en compte el planejament urbanístic dels municipis afectats, i es mantindrà una bona coordinació amb els governs autonòmics, les corporacions locals, les cambres agràries, la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre i la resta d'entitats i organismes que es vegin afectats i que puguin donar dades d'interès per a la redacció de l'estudi. De fet, el consell d'alcaldes de la Terra Alta va acordar dilluns sol·licitar a Foment la prolongació de l'autovia A-68 a través de la comarca i fins al Camp de Tarragona, per l'N-420. En paral·lel, els alcaldes van reclamar a la Generalitat que es comprometi a completar els accessos a la nova autovia, amb una nova connexió entre el polígon de Camposines, els pobles de l'est de la Ribera d'Ebre i el desdoblament de l'N-340, al Perelló.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Millora de la xarxa viària a Xerta

>Obres al pont penjant

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.