| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 3 de maig de 2024


divendres, 24 de novembre de 2006
>

Front comú per aconseguir que l'autovia de l'Aragó continuï per la Terra Alta, la Ribera i el Priorat

Gandesa, Móra d'Ebre i Falset proposen el desdoblament de la carretera N-420

GUSTAU MORENO. Gandesa
Gandesa, Móra d'Ebre i Falset ja lideren un front comú per aconseguir que l'autovia de Burgo de Ebro i Alcanyís continuï per les comarques de l'interior de la demarcació fins al litoral, amb un desdoblament de la carretera N-420. Gandesa va ser ahir l'escenari de la primera trobada d'aquesta nova mesa territorial, en què a més dels ajuntaments van assistir-hi representants del sindicats la UGT i CCOO, i de les organitzacions empresarials del territori, l'Aece, la patronal Cepta i Pimec.


El portaveu del front comú i alcalde de Gandesa, l'independent Miquel Aubà, va afirmar que la proposta perquè l'autovia d'Alcanyís continuï per la Terra Alta, la Ribera d'Ebre i el Priorat no ha de plantejar-se com una demanda política, «sinó del conjunt del territori i amb el suport de tota la població». Aubà va reiterar que el futur polígon industrial de les Camposines necessita que l'actual N-420 es convertisca en una autovia, amb l'objectiu de connectar també l'Aragó amb l'aeroport de Reus i el port de Tarragona. De fet, abans de final de mes, hi haurà una altra reunió amb les cambres de comerç de Tortosa, Tarragona i Reus; i abans de Nadal, una altra amb representants del port de Tarragona, l'aeroport de Reus i les empreses petroquímiques i del sector turístic. A principi d'any, la mesa territorial ja hauria de tenir un traçat consensuat.

L'objectiu del calendari fixat ahir és evitar que la proximitat de les eleccions municipals puga enverinar el bon clima necessari per assolir un acord, i preparar una última reunió amb la Generalitat abans d'anar a Madrid, perquè el Ministeri de Foment puga incorporar la proposta a la seua planificació per al període 2007-2015. Així, els tres ajuntaments consideren que la millor opció és desdoblar l'N-420 per l'interior. Aubà va explicar que l'alternativa seria plantejar un desdoblament de l'N-420 fins a Gandesa, però fer baixar l'autovia per l'actual C-43 fins a la cruïlla amb l'eix de l'Ebre, a l'altura de Benifallet. Una proposta que agradaria als ajuntaments situats més al sud, com ara Tortosa, però que segons Gandesa, Móra d'Ebre i Falset representaria un fort impacte mediambiental sobre les serres de Pàndols i Cavalls. En aquesta línia, el portaveu institucional va avançar que també convocaran diferents entitats i col·lectius ecologistes. En aquest sentit, Aubà va recordar que l'N-420 no travessa cap zona d'alt valor ecològic. «Potser el punt més delicat seria el coll de la Teixeta, que està obert des de fa uns anys», va matisar. L'alcalde de Gandesa va explicar que el front territorial haurà de fer força per convèncer Foment, ja que els municipis de les comarques dels Ports i el Baix Maestrat, al País Valencià, també estan oferint una sortida al mar per a la nova autovia d'Alcanyís. «Creiem que tenim més possibilitats ja que Foment entendrà que el port de Torremiró haurà d'estar tancat per les nevades durant molts dies a l'any, i que fer passar l'autovia de l'Aragó per la zona de Morella tindria un gran impacte ambiental», va remarcar Aubà. L'alcalde va detallar que ja s'ha reunit amb l'alcalde d'Alcanyís, i que coneixen quines són les «preferències dels municipis aragonesos».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Front per la continuïtat de l'autovia de l'Aragó

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.