| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 28 de març de 2024


dimarts, 21 de novembre de 2006
>

Les obres d'ampliació de l'autopista començaran el primer semestre del 2007

S'aniran alternant els trams en execució per no haver de perjudicar excessivament el trànsit

ORIOL MAS. Girona
Les obres de construcció del tercer i el quart carrils de l'autopista començaran durant el primer semestre del 2007, un cop Foment hagi retornat el projecte a Acesa i aquesta pugui posar a licitació els treballs. L'empresa, de fet, té previst començar entre gener i març el tram de Tarragona, ja que aquest té una menor complexitat tècnica perquè s'aprofitarà la mitjana de l'autopista. Immediatament després, però, ja es començaran les obres al tram entre Maçanet de la Selva i la Jonquera de l'AP-7, i el termini d'execució de tot el projecte és de dos anys, de manera que l'ampliació entrarà en servei durant el 2009. En el traçat gironí, les obres s'aniran alternant tant com sigui possible entre els diversos trams, per així reduir els perjudicis per al trànsit.


+ Una imatge de l'autopista, just abans de la sortida cap a Maçanet i la Costa Brava. Foto: LLUÍS SERRAT

Si bé l'empresa encara no té cap calendari establert pel que fa a l'inici de les obres de l'AP-7, les previsions són que Foment doni a curt termini el vistiplau als projectes presentats per Acesa, i immediatament després posar les obres a concurs per començar a executar-les al més aviat possible, a principis d'any si tot va bé. De fet, a Acesa li interessa tenir-ho tot enllestit aviat, perquè així començarà abans a recuperar la inversió. En total, hi destinarà prop de 500 milions d'euros, 336 dels quals seran per al tram gironí.

El fet que es comenci pel tram de Tarragona –on es farà un tercer carril entre l'enllaç amb l'AP-2 i Vila-seca i Salou i se suprimiran els peatges troncals per tenir un sistema de pagament tancat– és perquè la complexitat dels treballs en aquest punt és menor, perquè s'aprofitarà la mitjana de l'autopista per construir-hi els dos nous carrils. Tot i això, i com que el termini d'execució total de l'obra –tant a la demarcació de Girona com a la de Tarragona– és de 24 mesos, es preveu començar a treballar en el tram gironí immediatament després, si bé encara no se sap en quin punt serà. Al llarg del 2009 ja es vol tenir tota l'ampliació de l'autopista acabada.

A Girona, hi ha tres projectes: el tercer carril per sentit entre Maçanet i Fornells i entre Medinyà i la Jonquera, i el tercer i el quart carrils entre Fornells i Medinyà, que així inclourà el pas de l'N-II desdoblada. Per fer aquesta ampliació, en alguns punts s'aprofitarà també la mitjana de l'autopista, probablement en el tram de quatre carrils entre les sortides de Girona nord i Girona sud. Les obres, però, s'aniran alternant en la mesura del possible al llarg de tot el recorregut, per evitar grans retencions i perjudicar el mínim possible la fluïdesa del trànsit.



NOVA ROTONDA A FIGUERES


D'altra banda, el Ministeri de Foment ha posat a licitació les obres per convertir en rotonda la intersecció de l'N-260 en el tram de Figueres, al punt on s'ajunten les carreteres d'accés a Vilabertran i Vilatenim. Això permetrà millorar la seguretat i els moviments dels vehicles, en un punt també molt pròxim a l'enllaç amb l'N-II a la variant de Figueres.

El pressupost de les obres és de gairebé 700.000 euros, i la nova rotonda farà 50 metres de diàmetre i inclourà un carril des del ramal d'incorporació procedent de la variant de Figueres de l'N-II.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Firmes per Martorell

>Rescat de peatges

>Confusió sobre alternatives

>L'Ajuntament de Girona tem que el cobriment del TAV no estarà fet el 2009 i ERC ho veu «impossible»

>Les obres d'ampliació de l'autopista començaran el primer semestre del 2007

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.