La nova oferta de les màquines expenedores s'adiu amb el context en què es troben: vestíbuls d'estació de metro on els passatgers corren amunt i avall, amb molta pressa i molt poc temps. La cartera de productes vol ajudar a omplir la nevera de manera ràpida, sense cues ni esperes, i per salvar una situació inesperada. S'hi venen productes de conveniència de necessitat urgent: mitges, mocadors de paper, esponges per netejar sabates o tovalloletes llevataques, útils si es té algun compromís i algun trencat o descosit. També n'hi ha de gelats, ja sigui estiu o hivern.
A més, però, s'han incorporat recentment quioscos que permeten recarregar al moment la targeta de prepagament del telèfon mòbil, amb imposicions que van des dels 5 fins als 20 euros, i també quioscos que permeten revelar les fotografies digitals fetes amb la càmera de fotos o amb el mateix telèfon. Al vestíbul de l'estació de metro de Plaça Universitat, a més, Telefónica hi ha instal·lat un petit locutori que permet tenir converses telefòniques mar enllà i també una màquina una espècie d'ordinador fix que ofereix «solucions ADSL», és a dir, enviar correus electrònics, connectar-se a Internet, enviar missatges a mòbils i fotografies postals a uns preus prou assequibles.
De fet, el preu és un dels handicaps d'aquestes màquines, ja que productes que a les botigues s'aconsegueixen a bon preu, a les màquines expenedores poden arribar a doblar-lo.
NOVEL·LA NEGRA
El que sí que es troba a un preu més que assequible són els llibres que es venen en màquines dissenyades especialment. Selecta té actualment en venda una selecció de novel·la negra a set euros l'exemplar, en edició de butxaca. Tots, però, estan publicats en la versió en castellà. El signo de los cuatro i Las aventuras de Sherlock Holmes, d'Arthur Conan Doyle, El cuchillo, de Patricia Highsmith, El tercer hombre, de Graham Greene, i Los hermanos Rico, de Georges Simenon, són alguns dels clàssics del gènere que es poden comprar al metro, però hi ha quinze referències més, i totes al mateix preu.
Un altre dels productes que es venen en màquines especials són els preservatius, gràcies, segons expliquen a TMB, a un acord amb el Departament de Salut. Es tracta d'aparells més petits que dispensen preservatius d'un en un, però algunes màquines multiproducte incorporen ja també aquesta referència amb textures i dissenys diferents i format petit o familiar.