| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimecres, 15 de novembre de 2006
>

Les obres del TAV al Gornal malmeten el túnel dels ferrocarrils catalans i causen retards als trens

Els passatgers que anaven a Igualada i Manresa van arribar un quart d'hora tard

XAVIER MIRÓ. Barcelona
L'ofensiva d'accions i reclamacions del govern català i la resposta de Foment arribaven ahir al mateix temps que les obres del tren de gran velocitat (TAV) provocaven una altra incidència, aquest cop als Ferrocarrils de la Generalitat. La construcció de pilons de ciment subterranis a la zona del Gornal de l'Hospitalet va malmetre el túnel dels ferrocarrils al migdia i va obligar a tallar una de les vies i a prestar el servei fins a Igualada i Manresa amb només quatre combois cada hora.


+ Obres al costat de Rodalia a l'Hospitalet. Foto: ORIOL DURAN
Ahir va tocar el rebre als passatgers de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), que fins ara no havien estat afectats encara per les incidències que duren mesos. En els treballs d'injecció subterrània de columnes de ciment que es fan a les obres del TAV a l'estació del Gornal de l'Hospitalet, ahir es va deformar part del revestiment del túnel de FGC per un moviment del terreny. A quarts de dotze del migdia, el conductor d'un dels ferrocarrils va observar una esquerda al túnel entre l'Hospitalet i Ildefons Cerdà i la deformació de la llosa del sostre. FGC va decidir tallar una de les dues vies per poder arranjar conjuntament amb Adif els desperfectes amb l'objectiu que, aquesta matinada, es restablís el servei amb normalitat. Des d'ahir al migdia, doncs, els ferrocarrils catalans d'aquesta línia van circular per una única via en els dos sentits. La direcció de FGC va decidir reduir a quatre el nombre de combois que circulaven cada hora per la línia –en hora punta arriben fins a deu– però va doblar el nombre de cotxes de cada tren per minimitzar l'afectació sobre els usuaris. Fonts dels Ferrocarrils explicaven que es va haver de decidir que tots els trens s'aturessin en totes les estacions per respondre a la incidència, de manera que els passatgers amb destinació a Igualada i Manresa van tenir retards d'entre dotze i disset minuts i el temps d'espera a les estacions va arribar fins als set minuts i mig, quan normalment no supera els quatre.



21 de setembre - Aturat un tren Euromed que feia el trajecte de Barcelona a Alacant

22 de setembre - Avaria per les obres del TAV. Retards en les línies C1, C3, C4 i C7

25 de setembre - Retards de mitja hora a gairebé totes les línies del servei de rodalia per avaria al sistema informàtic

28 de setembre - Tres avaries afecten cinc línies de rodalia

4 d'octubre - Dues avaries a la C2 provoquen retards en aquesta línia

22 d'octubre - Retards a les línies C2 i C10 per afectació de l'obra del TAV a una torre d'alta tensió

30 d'octubre - Descarrilament a Sant Andreu Comtal que afecta la C2 i avaria en l'electrificació del Clot

7 de novembre - Avaria a la catenària del Prat de Llobregat que afecta la C10 i la C2 entre Gavà i Bellvitge

11 de novembre - Avaria a la catenària a Granollers, que causa retards de 25 minuts a la C2

13 de novembre - Un comboi espatlla un canvi d'agulles a la sortida de Barcelona Sants

14 de novembre - Ahir mateix, les obres del TAV a l'Hospitalet causaven retards a FGC en malmetre el túnel del Gornal


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Hereu també demana respostes

>Foment destitueix el responsable de Rodalies de Renfe pel desgavell continuat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.