| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 21 de maig de 2024


dissabte, 11 de novembre de 2006
>

Penedès. L'estació de Rodalies de Vilafranca estrena dilluns els nous accessos

Renfe talla avui i demà la línia entre Sant Sadurní i Sant Vicenç de Calders per acabar els treballs

A. MERCADER. Vilafranca del Penedès
Renfe tallarà avui i demà el servei de Rodalies entre Sant Sadurní d'Anoia i Sant Vicenç de Calders per poder acabar els treballs que es fan a la línia d'ample ibèric, tancar les vies provisionals per on fins ara circulava i obrir dilluns els nous accessos de l'estació vilafranquina. Els operaris aprofitaran els dos dies d'aturada del servei per connectar el tram i fer proves de seguretat. Els treballs es faran de manera ininterrompuda dia i nit. Una vegada quedi lliure la via per on passaven fins ara de manera provisional els trens de Rodalies, començaran els treballs per muntar i electrificar el tram per on travessarà el TAV.


+ Imatge dels treballs previs a l'obertura dilluns dels nous accessos./ Foto: A.M.

L'entitat pública Adif va començar les obres per fer subterrànies les vies del tram per on circularà el tren d'alta velocitat, al cantó sud de la línia, i un cop acabades les obres traslladarà les vies de Rodalies a aquest cantó per poder acabar les obres subterrànies per on circularà la línia i fer els accessos de la nova estació. Si llavors es va haver d'aturar el trànsit de la via un cap de setmana per fer aquesta operació, aquest cap de setmana es repetirà, però ara per estrenar el tram i els accessos definitius. Per poder acabar els treballs, que ocuparan els operaris durant 54 hores ininterrompudes, es tallarà la via avui i demà. La companyia Renfe ha habilitat tres rutes d'autobusos que connectaran totes les estacions entre Sant Vicenç de Calders i Sant Sadurní d'Anoia amb uns horaris entre 35 minuts i 20 minuts abans del pas habitual dels trens.

Un cop acabats els treballs, a partir de dilluns, la línia de Rodalies ja circularà per la seva via definitiva i s'estrenarà la marquesina de color vermell que des de fa setmanes s'ha aixecat just davant de l'estació vilafranquina. Serà llavors quan els usuaris del tren podran accedir a les dues andanes de 246 i 262 metres de longitud que s'han construït i utilitzar les noves escales que s'han fet. Una vegada, doncs, s'estreni el tram definitiu de la línia de Rodalies començaran els treballs per muntar la via per on passarà el TAV, electrificar-la i situar les instal·lacions de seguretat de la línia d'ample internacional.

Paral·lelament als treballs subterranis, s'ha estat treballant en la construcció de la llosa que taparà les vies. Segons informava ahir l'Adif, en la primera fase del procés ja s'han cobert 10.756 m² amb bigues de 22,16 metres de llargada i 18 tones de pes cadascuna. Alguns trams de la via a l'alçada del passatge Rafel Soler ja estan coberts.





Dades de les obres en el tram d'ample ibèric - Per fer subterrània la línia de Rodalies es van excavar 111.430 metres cúbics de terra. S'han construït 30.000 metres quadrats de murs d'1,2 metres d'amplada i 16,45 de profunditat. S'electrificarà una nova línia amb 21 pals de catenàries, 20 més pel desviament provisional i 141 punts de suport.

Les noves andanes - S'han muntat 4.235 metres de via sobre 12.000 metres cúbics d'alabastre, dues andanes de 246 i 262 metres, i dues andanes més de 100 metres per a vies secundàries. L'accés es fa per una passarel·la metàl·lica de 75,5 tones d'acer laminat.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.