| |||||
|
dimarts, 24 d'octubre de 2006 > S'ha de desdoblar tota l'anella viària de les Gavarres?
la pregunta Una setmana abans de començar la campanya electoral, la Diputació i els consells comarcals del Gironès, la Selva, el Baix Empordà i el Pla de l'Estany van firmar un conveni per estudiar la viabilitat de l'anella ferroviària de les Gavarres, que uniria Girona amb l'aeroport, la Costa Brava centre i Banyoles. L'estudi, que s'acabarà d'aquí a un any, s'entregarà a la Generalitat perquè l'estudiï, i el pagaran a mitges els consells i la Diputació. Paral·lelament, tots els governs de la Generalitat han defensat la construcció de l'anella viària, amb els desdoblament de tots els trams, tal com ja s'ha fet a la Vall d'Aro. |
EUDALD CASADESÚS Cap de llista Pràcticament tota. Ha de ser desdoblada ja en la pròxima legislatura des de la Costa de l'Alou fins a la Bisbal d'Empordà. I s'ha de fer una carretera nova que faci les funcions de variant de Bordils i Celrà, i que connecti amb l'N-II i l'autopista a l'altura de Medinyà. Per la resta, s'han de fer obres pensant en un eventual i futur desdoblament, com ja es va fer a la variant de Llagostera. Ja és ben trist que el més rellevant del govern tripartit a l'anella de les Gavarres són els semàfors de Llambilles. |
JOAQUIM NADAL CAP DE LLISTA Sí, s'ha de desdoblar tota, i s'ha de començar l'any 2007 pels trams Platja d'Aro-Palamós i Medinyà-Corçà; i el 2008 el Vullpellac-Llofriu. També cal resoldre la variant de la Bisbal i posar-la a licitació el 2008, per permetre l'enllaç total i el desdoblament de l'anella. Aquesta és la infraestructura bàsica d'accessos a la Costa Brava centre que s'hauria d'haver fet ja fa molt de temps. A partir d'això es pot construir una xarxa de capil·laritat d'una gran qualitat, sense ocupar més territori. |
PERE VIGO CAP DE LLISTA S'han d'eliminar els punts negres de la C-66 entre Palamós i Sarrià de Ter i la C-65 entre St. Feliu de Guíxols i Girona. I s'han de realitzar les variants necessàries. Està clar, però, que totes les millores s'han de fer amb diàleg amb el territori. Ara bé, aquesta legislatura ha de ser la que solucioni definitivament el transport públic del Baix Empordà, amb un servei d'autobús adequat, i s'han de començar a posar les bases per a la futura anella ferroviària de les Gavarres. |
MERCÈ AMORÓS NÚMERO 4 DE LA LLISTA El PP a Girona és totalment favorable a executar i desdoblar la totalitat de l'anella de les Gavarres. La millora de les infraestructures a les nostres comarques és bàsica per al desenvolupament econòmic i social. |
JOAN BOADA CAP DE LLISTA Més important que pensar en el desdoblament dels eixos viaris, cal pensar a anticipar-se als problemes futurs de mobilitat i contaminació atmosfèrica que causen les polítiques de més carreteres. Per això, cal un tren tram de les Gavarres, una anella ferroviària que seguiria el recorregut Girona, la Bisbal, Palafrugell, Palamós, Sant Feliu de Guíxols - Llagostera, aeroport i Girona. El cost seria de 480 milions d'euros, que inclourien el material mòbil. I farien falta 16 trens tram. |
MERCÈ AMORÓS NÚMERO 4 DE LA LLISTA El PP a Girona és totalment favorable a executar i desdoblar la totalitat de l'anella de les Gavarres. La millora de les infraestructures a les nostres comarques és bàsica per al desenvolupament econòmic i social. |
JOAN BOADA CAP DE LLISTA Més important que pensar en el desdoblament dels eixos viaris, cal pensar a anticipar-se als problemes futurs de mobilitat i contaminació atmosfèrica que causen les polítiques de més carreteres. Per això, cal un tren tram de les Gavarres, una anella ferroviària que seguiria el recorregut Girona, la Bisbal, Palafrugell, Palamós, Sant Feliu de Guíxols - Llagostera, aeroport i Girona. El cost seria de 480 milions d'euros, que inclourien el material mòbil. I farien falta 16 trens tram. |
|||
NOTÍCIES RELACIONADES |
|