| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 30 d'abril de 2024


dissabte, 21 d'octubre de 2006
>

L'autovia de l'interior ja té traçat

El delegat de la Generalitat convocarà la taula de partits després de l'1-N, per refer el consens viari a les Terres de l'Ebre

GUSTAU MORENO. Tortosa
El delegat de la Generalitat a les Terres de l'Ebre, Miquel Castelló, va anunciar ahir que convocarà la taula de partits quan passin les eleccions de l'1 de novembre, amb l'objectiu d'analitzar amb serenitat el traçat de l'autovia de l'interior que el Ministeri de Foment ja ha aprovat. Segons Castelló, cal renovar el consens viari assolit l'octubre del 2005 i decidir si el territori dóna per bo el traçat, que recull gairebé totes les al·legacions consensuades pels partits i les institucions de les Terres de l'Ebre. Així, el traçat aprovat per Foment travessa el riu a l'altura d'Amposta i millorarà les comunicacions dels polígons Baix Ebre i Catalunya Sud, però no s'acostarà al Delta tant com volien alguns municipis, i l'autovia anirà paral·lela a l'autopista AP-7 i a la carretera N-340.



+ L'autovia travessarà l'Ebre a l'altura de la Carrova. Foto: EL PUNT.

«Foment ha acceptat en bona part les al·legacions al traçat que havíem presentat els partits i les institucions de les Terres de l'Ebre», va confirmar ahir el delegat de la Generalitat. Miquel Castelló (PSC) va destacar que l'autovia de l'interior entrarà a Catalunya per sobre de Sant Rafel del Riu, com volia el sector del moble de la Sénia, i que el traçat no afectarà una zona protegida per la Xarxa Natura 2000 ni el futur aeròdrom, que es podria construir a Santa Bàrbara. De la mateixa manera, el delegat va trobar «raonable» que finalment l'autovia no passi dos cops per damunt de l'AP-7, com volien alguns municipis per fer-la passar més a prop de Deltebre, Camarles i l'Ampolla. «Hem de reconèixer que aquesta proposta no era factible des del punt de vista econòmic i tècnic, ja que no era gens aconsellable haver de travessar l'AP-7 dues vegades», va remarcar Castelló.

Amb tot, el delegat va recordar que l'autovia sí que travessarà l'Ebre a l'altura de la torre de la Carrova, a Amposta, i que caldrà construir un altre pont, paral·lel al de l'autopista. En aquesta línia, Castelló va detallar que el traçat continuarà cap al nord entre els polígons Baix Ebre i Catalunya Sud, i que més o menys en línia recta arribarà fins al Perelló, on s'unirà a l'N-340. Des d'aquest punt, l'autovia encara no té un traçat definit, ja que es podria desdoblar l'N-340 entre el Perelló i l'Ametlla de Mar, o bé aprofitar l'antic traçat de l'N-340. Així, Castelló va assegurar que després de les eleccions tornarà a convocar la taula de partits, ja que entén que és necessari debatre amb serenitat el traçat aprovat per Foment, després que el PP haja proposat recuperar l'antic projecte de desdoblament de l'N-340, i que «la filtració a un mitjà de comunicació» del traçat definitiu no agradés gens a CiU i ERC. De fet, l'alcalde de l'Ampolla, Francesc Sancho (CiU), va anunciar que reclamaran la convocatòria d'una reunió per «refer el consens viari al territori». Sancho també va lamentar que el PSC «esbombés» el traçat aprovat per Foment a través de la premsa i en plena campanya electoral, sense parlar abans «amb els altres partits, amb institucions com ara la Cambra de Comerç i els ajuntaments».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Satisfacció a Tortosa

>Foment dóna per bona l'autovia de l'interior de les Terres de l'Ebre

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.