| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dissabte, 21 d'octubre de 2006
>

L'últim tren Barcelona-Girona ha de sortir a les 21.25 h?



la pregunta


Crear una xarxa de rodalia entre Girona i Figueres i augmentar el nombre de trens i les freqüències fins a Barcelona va ser un dels eixos del debat d'infraestructures en la campanya de les eleccions del 2003. Tots els partits hi estaven d'acord. Fins i tot, el mes d'octubre del 2004 la comissió de Foment del Congrés va aprovar per unanimitat instar el govern de l'Estat a fer el que calgui per augmentar el nombre de vagons i de trens, a més de la freqüència de pas en la línia ferroviària entre Barcelona i Figueres. I el nou Estatut estableix que les línies de rodalia depenen de la Generalitat.

EUDALD CASADESÚS
CAP DE LLISTA

No. El servei de trens ha de millorar molt. Hi ha d'haver un tren cada hora i cada mitja hora en hores punta. Volem que el tren de rodalia arribi fins a Girona. I que es compleixi l'Estatut i es traspassin els trens de rodalia i regionals perquè els gestioni una empresa pública com és Ferrocarrils de la Generalitat. Treballarem perquè els trens arribin a l'hora i perquè n'hi hagi més freqüència. Invertirem en les estacions i treballarem perquè hi hagi estació del TGV a l'aeroport, a Girona centre i a Figueres.



JOAN MANEL DEL POZO
número 3 de la llista

L'actual oferta de trens regionals entre Barcelona i Girona és molt insuficient. Això, evidentment, fa que apostem per ampliar el nombre de trens i la seva capacitat. També volem ampliar els horaris nocturns dels trens, de manera que hi hagi una oferta per poder accedir als espectacles d'oci de Girona o Barcelona i tornar la mateixa nit.



MARIA MERCÈ ROCA
NÚMERO 2 DE LA LLISTA

No. Ha de sortir més tard. Aquest horari impedeix tornar amb tren (amb el cost de tot tipus que significa agafar el cotxe) a Girona, a moltes persones, després de la feina, de reunions, o d'haver participat en la vida cultural de Barcelona (teatre, cinema, sopars...). S'haurien de copiar els horaris dels trens de rodalia metropolitana. Per exemple, l'últim tren que surt de Barcelona per anar a Mataró és a un quart d'una de la matinada.



LAURA BALAGUER
Número 15 de la llista

Els trens que van cap a Barcelona a primera hora del matí van plens de gent que hi van a estudiar, a treballar o a passar un dia a Barcelona, i la gran majoria d'aquests usuaris no entenen que no hi hagi un tren més tard. Caldria un o dos trens més tard de Barcelona cap a Girona. Tenim Barcelona molt a prop i el tren es convertirà cada vegada més en una opció alternativa al cotxe particular. Quan has d'anar a Barcelona a fer qualsevol cosa i ho fas en tren sempre vas limitat per l'horari de tornada.



JOAN BOADA
Cap de llista

No. Com tampoc el darrer que ha de sortir de Figueres-Girona cap a Barcelona sigui a les 20.52 h. Si realment el tren s'ha de convertir en el principal vector de mobilitat, caldria pensar que aquesta no solament ateny al transport de les persones pel treball o al transport de mercaderies, sinó que com en altres metròpolis europees el tren pot jugar un paper molt important en el lleure. Cal un tren nocturn com a mitjà col·lectiu, eficient i segur d'accés a la cultura a l'esbarjo i per a la mobilitat.



LAURA BALAGUER
Número 15 de la llista

Els trens que van cap a Barcelona a primera hora del matí van plens de gent que hi van a estudiar, a treballar o a passar un dia a Barcelona, i la gran majoria d'aquests usuaris no entenen que no hi hagi un tren més tard. Caldria un o dos trens més tard de Barcelona cap a Girona. Tenim Barcelona molt a prop i el tren es convertirà cada vegada més en una opció alternativa al cotxe particular. Quan has d'anar a Barcelona a fer qualsevol cosa i ho fas en tren sempre vas limitat per l'horari de tornada.



JOAN BOADA
Cap de llista

No. Com tampoc el darrer que ha de sortir de Figueres-Girona cap a Barcelona sigui a les 20.52 h. Si realment el tren s'ha de convertir en el principal vector de mobilitat, caldria pensar que aquesta no solament ateny al transport de les persones pel treball o al transport de mercaderies, sinó que com en altres metròpolis europees el tren pot jugar un paper molt important en el lleure. Cal un tren nocturn com a mitjà col·lectiu, eficient i segur d'accés a la cultura a l'esbarjo i per a la mobilitat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Per Girona, per Catalunya

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.