Fer subterrània la C-17 a Montcada, un dels eixos més importants que connecta l'àrea metropolitana de Barcelona amb Osona i els Pirineus, ha de servir per evitar accidents i embussos de trànsit als encreuaments regulats per semàfors que hi ha actualment al tronc que passa pel nucli urbà, entre els barris de Mas Rampinyo i Montcada Nova. Les màquines començaran a treballar-hi demà, si es compleix el comunicat oficial que l'alcalde de Montcada, César Arrizabalaga (PSC), va assegurar haver rebut de la l'empresa de gestió d'infraestructures de la Generalitat (GISA). Fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat han confirmat que els treballs sobre el terreny començaran aquesta setmana, sense remarcar-ne el dia precís.
Durant els dos anys que durarà aquesta complexa obra per fer subterrani un tram de gairebé un quilòmetre, que començarà sota el pas de la línia del tren, es construiran dues rotondes a nivell de la carretera actual que reordenin el flux de vehicles, una a la plaça d'Espanya i l'altra a l'altura de l'escola pública Elvira Cuyàs. El tronc de la carretera tindrà dues calçades formades per dos carrils de 3,5 metres d'amplada, separades per una mitjana de formigó, i amb calçades laterals. Els treballs, adjudicats a l'empresa Corsán-Corviam Construcción SA per 33,5 milions d'euros, també inclouen la construcció una rotonda nova a la cruïlla amb l'N-150, que permet l'accés als barris de Vallbona, a Barcelona, i de Can Sant Joan, a Montcada. A més a més, es farà un pas inferior a la C-17 per facilitar la connexió amb la BV-1411 en direcció Ripollet.