L'autopista del Maresme, el tram fins a Palafolls, es va inaugurar fa dotze anys, i ja llavors hi havia el compromís de travessar el riu Tordera. La Generalitat va aprovar fa cinc anys el projecte de traçat i l'estudi d'impacte ambiental de l'ampliació pel nord de l'autopista, entre Palafolls i Tordera. La proposta, però, va quedar aturada en funció de com es resolia la connexió de l'N-II entre Tordera i Maçanet de la Selva, una actuació polèmica per la falta de consens en el territori, ja que Tordera vol que l'autopista passi per Blanes i l'Ajuntament de Blanes vol que passi per Tordera.
Ahir, en una nota de premsa, el Departament de Política Territorial de la Generalitat va assegurar que el Ministeri de Foment ja ha resolt la declaració d'impacte ambiental de l'N-II, una declaració bàsica i que determinarà la decisió final del traçat; decisió que, segons la Generalitat, el ministeri ja hauria pres. Per aquest motiu, des de la Generalitat s'ha decidit començar les expropiacions per allargar l'autopista.
El nou tram tindrà una longitud de 3,4 quilòmetres i el formaran dos carrils ara en té tres de 3,5 metres d'amplada per cada sentit. L'obra significarà també una remodelació de l'enllaç existent ara a Palafolls i la formació d'un nou enllaç final sobre la carretera GI-600, que uneix Blanes i Tordera. Aquest enllaç es resoldrà amb la construcció d'una rotonda aixecada sobre el tronc de l'autopista.
VIADUCTE DE 800 METRES
L'estructura més destacada en l'ampliació és un viaducte de 800 metres de longitud que travessarà el riu Tordera, passarà per la zona de Jalpí i sobre la línia de tren Blanes-Maçanet. Aquest viaducte, integrat per dos ponts paral·lels, un per cada sentit, «permet evitar l'impacte que suposaria la construcció d'un terraplè a la zona de Jalpí», segons diu el Departament de Política Territorial.