El futur doble túnel dels FGC al llarg de Sabadell discorrerà a uns 30 metres de profunditat, però el fet que s'aprofiti l'actual parada de Sabadell Estació a l'aire lliure i en un nivell força superficial obliga a excavar el primer tram del túnel a cel obert entre murs pantalla de formigó i amb un desnivell progressiu fins a la zona on es podrà treballar amb tuneladora.
A l'entorn de l'estació, l'estudi informatiu de les obres precisa que caldria expropiar i enderrocar una vintena d'edificis, «igual que quan es construeix una autopista o una altra obra pública», expliquen fonts de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP). Tot i així, recorden que el projecte constructiu definirà exactament les afectacions.
BLOCS NOUS DE TRINCA
Els 22 edificis tenen característiques diverses. Hi ha naus velles que fa temps que estan en desús i cases de més de 50 anys, habitades i sense habitar. Però alhora destaquen els dos blocs d'habitatges que la promotora CF Construccions hi està aixecant des de fa uns mesos. Al tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sánchez, li consta que la Generalitat s'ha posat en contacte amb responsables de la promotora. I que possiblement les obres només inutilitzaran el nivell inferior del pàrquing. Altres habitatges construïts recentment a la carretera de Molins de Rei i el carrer Pintor Pradilla també podrien anar a terra per les obres.
L'Entesa per Sabadell ha proposat modificar el traçat i fer-lo subterrani dos quilòmetres més fins a Sant Quirze, per minimitzar l'afectació sobre els edificis i convertir la franja de sòl de les vies en una zona de passeig entre les dues poblacions. Fonts del PTOP, però, reconeixen que canviar ara el projecte suposaria un retard d'anys i podria fer perillar la inversió compromesa per als pròxims anys.