El candidat del PSC, José Montilla, es compromet a crear l'escola catalana de cultura popular com a exemple del seu compromís per difondre «la cultura tradicional i popular». En un acte celebrat al Mercat de les Flors de Barcelona davant d'entitats de la cultura popular com ara la Federació d'Entitats Excursionistes i nombroses colles castelleres i sardanistes, Montilla es va comprometre «a conservar els símbols i valors de la cultura catalana, a promoure la diversitat de col·lectius presents a Catalunya, a concertar les polítiques d'ajuda amb els ens locals, a desplegar el catàleg del patrimoni festiu de Catalunya» i a conservar «la memòria històrica». En un símil «casteller», el primer secretari del PSC va assegurar que li agrada «construir els projectes des dels fonaments, braç a braç», i va proposar als presents «fer pinya».
La jornada preelectoral de Montilla també va incloure, al matí, una reunió al Parlament amb els diputats del Grup Socialista-Ciutadans pel Canvi (CpC), als quals va agrair el suport donat a Pasqual Maragall, l'esforç per explicar l'obra de govern i el grau de cohesió mantingut, a més de demanar-los suggeriments. El grup sopa avui amb Pasqual Maragall.
L'ACORD AMB CPC, A PUNT
Montilla també va lloar la tasca conjunta amb CpC, la plataforma de suport a Maragall que està a punt de tancar un acord per incorporar representants a les llistes que s'aproven dijous a més de fer aportacions programàtiques.