«Cal millorar el planejament i fer infraestructures ben traçades», va assenyalar Hernàndez. En aquesta línia, Baltasar va indicar que de fa anys s'han aixecat construccions en zones inundables, tot i que també va precisar que no sempre en aquests casos el risc ha de ser elevat. A banda dels problemes que ha generat, el conseller de Medi Ambient va destacar «l'efecte benèfic de les pluges», ja que han recarregat els aqüífers.
POCS CANVIS ALS PANTANS
Les fortes pluges d'aquests dies encara no s'han notat en el nivell dels embassaments de les conques internes de Catalunya. De mitjana, els embassaments estan al 61% de la seva capacitat, un 3% menys que fa un mes. Tot i així, el nivell actual de les reserves d'aigua dobla en conjunt el que tenien ara fa un any per aquestes mateixes dates. Segons previsions de l'ACA, aquestes reserves permeten assegurar el consum domèstic durant els pròxims 12 mesos. Entre abans-d'ahir i ahir el sistema d'embassaments del Ter ha crescut vuit hectòmetres cúbics. Sau i Susqueda estan al 63% i el 68% de la seva capacitat, respectivament. Del sistema del Llobregat, la Baells està al 61% de la seva capacitat. Aquestes dades no tenien en compte les quantitats d'aigua recollides ahir, però tot i així, segons Baltasar, «les variacions no seran transcendents».
Segons l'ACA, les pluges s'han notat poc en els embassaments perquè als cabdals dels rius hi ha plogut poc i perquè en altres casos el sòl ha absorbit les primeres pluges fortes després de la sequera que s'arrossegava.