| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 3 de juny de 2024


dimecres, 13 de setembre de 2006
>

«A aquesta hora tenim gana»

Un centenar de centres de les comarques gironines apliquen la sisena hora amb la satisfacció de la majoria de pares, la resignació dels alumnes i la cooperació dels mestres

D. VILÀ N. ASTORCH. Girona Cassà de la Selva

+ La classe de 6è de Puig d'Arques durant l'hora lectiva de més que hi ha aquest curs. Foto: D.V.

Són quarts d'una del migdia i els alumnes de sisè de l'escola Puig d'Arques de Cassà de la Selva continuen a l'aula. Es tracta de la posada en marxa, en el primer dia de curs, de la sisena hora. Una classe que ahir aquests alumnes van dedicar a repassar les normes de comportament.

Aquesta és una de les 24 escoles gironines que voluntàriament han decidit aplicar l'anomenada sisena hora i sumar-se així a les 75 a les quals els tocava fer-ho. El director, Josep Bofill, explica que van valorar l'oportunitat i van concloure que «anticipar l'aplicació era bo per aprofundir en competències instrumentals». Una de les hores es destinarà a tutories i competències socials, entre dues i tres hores es destinaran a la llengua i l'expressió oral i la resta, a les matemàtiques. Entre els alumnes, les opinions divergeixen. En Moha és concloent i això de fer una hora més té un efecte biològic clar «arribem a aquesta hora amb molta gana». Per contra, el fet de plegar a la una permet a l'Elisa dinar a casa, quan l'any passat es quedava al menjador perquè l'horari no coincidia amb el de la seva família. La possibilitat de fer els deures en aquesta hora o repassar en èpoques d'exàmens són els aspectes positius que hi veuen els alumnes.

Els pares d'alumnes del col·legi Verd de Girona amb nens a infantil i primària aplaudeixen que per pal·liar els efectes de la sisena hora es faciliti la recollida dels germans a una mateixa hora. La mare de la Maria, que fa 5è de primària i té un germà a infantil, valora molt positivament la solució i també la introducció de la sisena hora, tot i que, com la resta de pares, està a l'expectativa de saber a què es destinarà. Alguns centres, però, encara no ofereixen el servei d'acollida.



UN MATÍ PESAT


La Maria, en canvi, no està gaire conforme a fer una hora més i creu que el matí se li farà «força pesat». Si hagués pogut triar horari, ho té molt clar: començaria mitja hora més tard, per dormir més.

Una altra mare que també porta la seva filla al Verd troba bé el nou sistema, però considera que allargar l'hora al matí resultarà feixuc als nens. «No crec que nens petits com la meva filla, que fa 1r de primària, rendeixin gaire a última hora del matí», raona. La nena surt per la porta contenta i amb ganes d'anar a dinar. Per contra, una altra mare opina que l'horari hauria de ser intensiu ja que d'aquesta manera moltes més famílies podrien dinar juntes. I no creu que això fos cap problema per als nens: «Crec que aguantarien bé fer totes les classes seguides i després tenir les tardes lliures», exposa.

Els alumnes més grans tenen una opinió ben formada del que representa la sisena hora que contrasta amb la innocència dels petits.

Al Mas Masó de Salt treballaran la sensibilitat artística un dels dies i els altres quatre de la setmana es destinaran a exercicis matemàtics i de llengua des d'un vessant més lúdic. La directora, Pilar Carreras, assenyala que «s'hauria d'haver prioritzat reduir ràtios abans d'allargar la jornada». A Bescanó també apliquen voluntàriament la sisena hora, que seguint les directrius centraran en l'expressió oral, en el foment de la lectura i en la informàtica.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>L'OCDE insta l'Estat a actuar contra l'elevat fracàs escolar

>Equiparació i roda

>Les protestes de pares a Mont-ras i Vidreres trenquen la normalitat de l'inici de curs

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.