| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de febrer de 2010


dimecres, 2 d'agost de 2006
>

Sant Julià del Llor quintuplicarà la població en quatre anys amb la construcció d'uns 150 habitatges

També es preveuen més equipaments municipals i un polígon industrial

ANNA PUIG. Sant Julià del Llor i Bonmatí
L'execució de diversos plans urbanístics, que representaran la construcció d'uns 150 habitatges, permetrà que el nucli de Sant Julià del Llor, al municipi de Bonmatí, gairebé quintupliqui la població en només quatre anys. Actualment hi viuen un centenar de veïns, i es preveu que quan s'hagin executat tots els projectes s'arribi gairebé als 500. En aquesta planificació s'inclouen diversos equipaments municipals, com ara una piscina i una zona d'esbarjo, i un polígon industrial.


+ Les cases aparellades que s'estan construint al carrer de Dalt. Foto: ANNA PUIG

A mitjà termini, el canvi serà radical a Sant Julià del Llor. De fet, aquest canvi de fesomia ja es comença a fer palès. Al carrer de Dalt ja s'estan fent nou habitatges –cases aparellades, com es farà a la majoria de sectors de creixement–. A part, en aquesta zona s'està tramitant un pla especial que permetrà fer-hi una desena d'habitatges més.

Una altra àrea de nou creixement és el sector que uneix el carrer Nou amb el carrer Petit. En aquesta zona s'hi preveuen 26 habitatges. Segons van explicar el regidor d'Urbanisme, Julià Gifra, i l'alcalde, Joan Grabulosa, ara s'hi estan fent uns estudis geotècnics ja que antigament en aquesta zona hi havia una mina.

D'altra banda, a la carretera d'accés al nucli, on actualment hi ha l'esplai, s'hi executaran dos projectes urbanístics, a banda i banda de la carretera, que en total són 93 cases. El projecte ja s'està tramitant, i també s'ha previst una àrea d'equipaments en la qual es farà una piscina. Finalment, la finca on ara hi ha el camp de futbol també es convertirà en zona residencial. El projecte, però, està en una fase inicial i encara no s'ha determinat quantes cases s'hi faran. Els terrenys tenen una superfície de 14.000 m², i el camp de futbol es traslladarà a una zona propera al restaurant La Barca. A part d'això, s'hi farà una zona recreativa a la qual s'accedirà a través d'un camí de vianants. També es preveu fer un carril bici al llarg de la carretera fins al pont romànic. I, a banda, hi ha projectada una zona industrial per a petites empreses en un sector pròxim a Bonmatí. Tot això, en un termini màxim de quatre o cinc anys.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>130 habitatges a Rupià

>Sant Julià del Llor quintuplicarà la població amb 150 habitatges nous

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.