| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 28 de desembre de 2025


dimarts, 25 de juliol de 2006
>

Retards de prop d'una hora en el tercer dia de la nova connexió amb l'aeroport

Una avaria en el sistema de senyalitzacions afecta les línies 2 i 10 de Rodalies durant tot el matí

IVAN VILA. Barcelona
La nova línia 10 de Rodalies, que des de dissabte ha restablert la connexió ferroviària entre Barcelona i l'aeroport del Prat, va patir ahir el primer ensurt. Una avaria en el sistema de senyalitzacions en l'estació del Prat va provocar retards durant tot el matí, i en els pitjors moments, l'interval de pas entre els combois, que en circumstàncies normals és de 30 minuts, va arribar a ser d'hora i mitja. L'avaria, que es va produir a dos quarts de nou del matí i es va produir dos cops més quan ja es donava per reparada, també va provocar retards similars en la línia 2 de Rodalies, la que va de Calafell a Maçanet i connecta amb Girona.


 Foto: M. MARTÍNEZ

«No ho sé, senyora. A mi m'han dit que durant tot el matí que triga entre tres quarts i hora i mitja a passar.» La senyora replica al guàrdia de seguretat que això és una vergonya, que sempre igual, que on és que pot presentar una queixa. El jove li assenyala la cabina de venda de bitllets. En vista de la cua, la senyora descarta la idea de la reclamació i s'emporta la seva indignació a l'andana. L'escena es produeix a l'estació que Renfe té a l'aeroport. És un quart de tres de la tarda i el darrer comboi, que ha trigat més d'una hora a passar, acaba de sortir, amb centenars de passatgers embotits als vagons. També més d'una hora havia trigat a passar per l'estació de Sants, camí de l'aeroport. Al vagó on havia pujat aquest redactor, hi havia 82 seients, plens, i, segons un ràpid recompte, una seixantena de persones dretes. Ara, de tornada des de l'aeroport, n'hi ha encara més. N'hi ha, però, que s'han quedat a l'andana perquè no han pogut pujar al tren.

Ahir dilluns era el tercer dia de funcionament de la nova línia C10, que enllaça l'estació de França amb l'aeroport, amb parades també al passeig de Gràcia, Sants, Bellvitge i el Prat. La nova línia restableix la connexió amb tren entre Barcelona i l'aeroport interrompuda al desembre per les obres del TGV a Sants. Des de llavors, l'enllaç s'ha estat fent mitjançant un servei de busos llançadora, que s'ha retirat pel restabliment de la connexió ferroviària.

La de l'aeroport no va ser l'única línia afectada. La C2, que va de Calafell a Maçanet, on enllaça amb Girona, també va quedar afectada per l'avaria durant tot el matí, amb retards de més d'una hora sobre l'horari previst.

Els problemes eren conseqüència d'una avaria a l'estació del Prat, detectada a dos quarts de set, i que durant tot el matí va obligar a utilitzar el sistema manual de senyalitzacions, «igual de segur però més lent», segons Renfe, i va fer anar de bòlit els operaris de l'Adif, responsables del manteniment de la infraestructura. A 2/4 de 8 van donar per resolt el problema per primer cop, però 40 minuts més tard es va tornar produir. La segona reparació es va completar pels volts de les 10 del matí, però a 1/4 12 es va tornar a detectar. Segons una portaveu d'Adif, l'avaria es va resoldre definitivament a 2/4 de 12. A les tres de la tarda, però, encara s'avisava per la megafonia de l'estació de Sants de retards en la línia de l'aeroport. La mateixa portaveu va explicar que el decalatge entre l'hora de la reparació i la normalització del servei es produeix per un efecte dominó en les línies quan els trens es queden aturats. En similars termes ho van explicar fonts de Renfe, responsable del servei.

Durant el matí, la versió oficial de l'empresa ferroviària era que els retards mitjans «eren de 20 a 25 minuts», malgrat que, segons la versió dels diversos usuaris consultats i també segons la constatació efectuada per aquest diari sobre el terreny, van ser majors en les dues línies afectades. A la tarda, un portaveu de Renfe va afirmar que li constaven retards «de 40 minuts», però va admetre que haurien pogut produir-se endarreriments més importants «en algun cas puntual». En el moment de tancar aquesta edició, l'Adif encara no havia explicat en què va consistir l'avaria, perquè «la inspecció encara no està tancada». Fonts ferroviàries van avançar, però, que «tot fa pensar en un problema informàtic» en el programa de gestió del sistema de senyalitzacions.



PANELLS DE DESINFORMACIÓ.
La foto es va fer ahir a l'estació de França, a l'hora que marca el rellotge electrònic. La pantalla diu que queda quasi una hora per al primer tren a l'aeroport. No és cert. El primer era a l'andana, a punt de sortir. Però circulava, com tots el de la línia durant el matí, fora d'horari.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Avui no agafaré cap més tren»

>Retards d'una hora el tercer dia de la nova connexió amb el Prat

>Retards d'una hora el tercer dia de la nova connexió amb el Prat

>Retards d'una hora el tercer dia de la nova connexió amb el Prat

>Retards d'una hora el tercer dia de la nova connexió amb el Prat

>Retards d'una hora el tercer dia de la nova connexió amb el Prat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.