| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 3 de maig de 2024


dilluns, 17 de juliol de 2006
>

L'aeroport de Girona ja ha reservat sòl per a una segona pista

Les obres de dos edificis per a pàrquing començaran aquest any i tenen un cost de 10,6 milions

IMMA BOSCH ANNA PUIG. Girona
Aena ja ha definit una reserva de 40 hectàrees a l'entorn de l'aeroport de Girona per garantir el futur creixement de les instal·lacions. L'objectiu no és tan sols garantir espai per fer una segona pista –que no es preveu necessària fins d'aquí a quinze o vint anys– sinó també per ampliar la resta de serveis, com ara la plataforma o la terminal. A curt termini, ja s'ha aprovat un projecte per construir 1.150 places de pàrquing, que entraran en funcionament a mitjan any vinent. Es tracta de dos edificis nous, un de desmuntable i un de fix, que costaran 10,6 milions. El director de l'aeroport, Eduardo Cerezo, defensa planificar a llarg termini.


+ Una imatge recent de l'aeroport de Girona. / Foto: EL PUNT

Eduardo Cerezo ha complert aquest mes un any com a director de l'aeroport de Girona. I continua manifestant que l'objectiu principal és millorar la qualitat del servei i planificar el futur creixement d'un aeroport «que ja és el segon més important de Catalunya». Dins aquesta planificació, el més imminent és la creació de 1.150 places d'aparcament, que se sumaran a les 2.019 que hi ha ara. El projecte preveu l'ampliació de l'edifici desmuntable que es va inaugurar a principis d'aquest any i que passarà de 750 places a 1.056. A part, es farà un altre edifici de 743 places, que serà fix i se situarà en els terrenys on actualment hi ha la central antiga, just al davant de l'actual pàrquing descobert. Cerezo va assegurar que està a punt de fer-se la licitació del projecte i que les obres haurien d'estar fetes a mitjan any vinent, com a mínim un dels dos edificis. «El fet que el pàrquing ara sigui de pagament ha servit per reordenar tot aquest sector i en aquests moments hi ha places lliures cada dia. Però la nostra funció és planificar el futur», diu el director de l'aeroport, que sosté que encara es pot fer una tercera ampliació de places que «s'executarà en funció del creixement de l'activitat».



RESERVA DE 40 HECTÀREES
El futur pla director de l'aeroport, que ara està en fase d'elaboració, fa una previsió de les futures necessitats d'espai més a llarg termini. Es vol evitar que s'ocupin els terrenys que hi ha al voltant de la zona aeroportuària tenint en compte que la posada en marxa del CIM La Selva pot suposar un pol d'atracció per a empreses. «Actualment tenim uns terrenys molt reduïts, especialment per als serveis de terra. Per evitar que la instal·lació d'altres activitats ofegui l'aeroport s'ha fet una afectació d'unes 40 hectàrees per garantir que puguem créixer en un futur», explica Cerezo. La reserva inclou, entre altres, els terrenys per poder fer una segona pista d'aterratge. Cerezo reconeix que ara no és necessària tot i que ho pot ser d'aquí a 15 o 20 anys i és important preveure-ho. «Si ara agafessin un mapa de Girona no trobaríem un lloc per fer un aeroport. I la segona pista de l'aeroport s'ha de preveure, encara que sigui a llarg termini», manifesta.

ALTRES ACTUACIONS
Aena té sobre la taula la millora d'altres serveis com són la terminal i la plataforma. Pel que fa a la terminal es buscarà potenciar la funcionalitat i no es pensa, de moment, a ampliar les instal·lacions. Els serveis a la plataforma són els que en aquests moments requereixen una actuació més important. Cerezo va anunciar que la instal·lació de l'ILS, un sistema que permet que els avions facin les maniobres d'aterratge en cas de boira, començarà a partir de mitjan 2007 i s'acabarà el 2008. La posada en marxa d'aquest sistema evitarà la situació que es repeteix una vegada i una altra a l'hivern, quan les condicions meteorològiques són desfavorables i obliguen a anul·lar o desviar la sortida i l'arribada d'avions.
Un cop estiguin enllestides les obres dels nous edificis d'aparcament, el proper pas serà la reforma de la terminal. Més que ampliar les instal·lacions, l'objectiu és millorar la funcionalitat. «El que es busca a l'aeroport de Girona és que sigui pràctic, puntual, fiable i ràpid. I aquesta ha de ser la nostra principal fita. Som una empresa que dóna un servei públic i ens devem als ciutadans», sosté Cerezo. Així, es pensa a fer una redistribució de les àrees de la terminal per tal de millorar el servei tenint en compte el creixement de l'activitat a l'aeroport, que en poc temps ha passat dels 500.000 viatgers anuals als 4 milions. No obstant això, en el pla director també es fa una previsió per a futures ampliacions d'aquestes instal·lacions. El projecte de millora de la terminal, però, no serà immediat. És una proposta que és sobre la taula i que AENA està madurant.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>La competència

>L'aeroport de Girona ja ha reservat sòl per a una segona pista

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.