| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dimecres, 5 de juliol de 2006
>

El Carme, de carretera a carrer



D.B..

+ Un moment caòtic al carrer del Carme, a tocar la Font del Rei. Foto: MIQUEL RUIZ

Un altre projecte significatiu que ahir va passar pel ple és la remodelació del carrer del Carme al tram comprès entre el pont de la Font del Rei i el cementiri. L'obra és possible gràcies a l'acord que fa unes setmanes van aprovar la Generalitat, titular del carrer, i l'Ajuntament, que n'assumirà la propietat un cop remodelat. Amb un cost total de 918.000 euros, la filosofia és gairebé la mateixa que en el carrer de la Rutlla: que els vianants guanyin terreny als vehicles. De fet, s'intenta que amb aquesta rentada d'imatge desaparegui la sensació que el carrer del Carme continua sent una carretera d'entrada a Girona i que passi a considerar-se un carrer més de la xarxa urbana.

Per això, es reduirà la secció de la calçada, encara que es mantindran els dos carrils de circulació. Les voreres s'eixamplaran a tot el carrer, excepte al tram comprès entre el pont de la Font del Rei i el carrer Enderrocades, on no hi ha prou amplada per fer-ho (a la foto). A part de donar més espai als vianants, es renovaran completament els serveis de clavegueram, es farà la xarxa separativa d'aigües –ara inexistent– i es col·locarà un enllumenat nou i arbrat. Hi haurà dues grans zones de càrrega i descàrrega i no es planteja mantenir-hi cap línia d'aparcament. Els treballs s'executaran per fases, amb l'objectiu de mantenir sempre un carril de circulació, i almenys duraran un any. L'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, va assegurar que la voluntat del consistori és començar aquestes obres pels volts de les Fires de Sant Narcís.

D'altra banda, el consistori també va donar llum verd a la urbanització del Camp de la Coma, el pla de la Pabordia, el del Mas Marroc i el del Mas Gri, a més de la reurbanització del carrer de la Coma, un vial del darrere de l'església de Germans Sàbat que la mateixa alcaldessa va reconèixer que fa algun temps que se'n planteja la millora.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Refer els dos quilòmetres de la Rutlla de Girona val 1,4 milions i es tardarà dos anys

>Sense sortida al carrer

>No saben comptar bé

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.