| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 10 de gener de 2026


dimarts, 4 de juliol de 2006
>

Els Mossos busquen una assassina en sèrie que mata àvies a Barcelona

Tres ancianes d'entre 76 i 95 anys han mort a mans d'una dona que s'hi fa amiga i aconsegueix que la convidin a casa

SÍLVIA BARROSO. Barcelona
Els investigadors dels Mossos d'Esquadra s'enfronten al que podria ser una assassina en sèrie, una dona que escull àvies de Barcelona que viuen soles per matar-les, sense mòbil aparent. Des del deu de juny, tres ancianes han mort de manera violenta a casa seva, a Nou Barris, l'Eixample i Sarrià-Sant Gervasi. En els tres casos, la policia ha observat que la porta no havia estat forçada. Tampoc s'han trobat els pisos regirats, tot i que l'autora dels fets s'endú sempre algun petit trofeu, un objecte o diners que troba a mà. Els Mossos creuen que els tres crims són obra de la mateixa dona, d'entre 45 i 55 anys, a la qual busquen «intensament». La policia va demanar ahir a les persones grans que viuen soles que extremin les precaucions.


+ La bústia i el vestíbul de casa de la víctima de diumenge, la tercera de la sèrie, al carrer Muntaner de Barcelona. / Foto: GABRIEL MASSANA.

El cadàver de Maria Sahun Roldós, de 76 anys, va ser trobat diumenge a primera hora de la tarda, a casa seva, al número 233 del carrer Muntaner, al districte de Sarrià-Sant Gervasi. Va ser el seu germà Josep qui la va trobar, amb una tovallola al coll, com si l'haguessin estrangulat o ho haguessin intentat. També havia rebut cops.

Era el tercer cas del mateix tipus en tan sols tres setmanes. De fet, la segona víctima del que podria ser un assassí en sèrie –una assassina, segons sospita la policia– havia estat localitzada dos dies abans, divendres al vespre, en un pis del carrer Villarroel. Tenia 95 anys.

El crim del carrer Villarroel va disparar totes les alarmes als Mossos d'Esquadra, que ja treballaven en un crim molt semblant comès el deu de juny a la Via Júlia (Nou Barris), un cas sobre el qual tenien algunes pistes, ja que una amiga de la víctima –Josefa Cervantes Viudez, de 83 anys– els havia parlat d'una dona de mitjana edat que havien conegut al carrer el cinc de juny. Els investigadors van veure immediatament els trets comuns entre els dos casos i van començar a pensar en el fantasma de l'assassí en sèrie, poc freqüent als països llatins.



TEMOR CONFIRMAT
El temor dels Mossos es va confirmar diumenge a les tres de la tarda, quan els va trucar Josep Sahun i els va explicar que havia trobat el cadàver de la seva germana. El perfil de la víctima encaixava amb el de les altres àvies assassinades com si fos fet amb el mateix motlle: vivia sola i era gran i vulnerable, més vulnerable probablement que altres dones de la seva edat a causa de diverses malalties i de la fragilitat de la seva complexió. És possible que aquest factor influís en la tria de l'assassina, malgrat que era bastant més jove que les dues primeres víctimes, de 83 i 95 anys respectivament.

Com en els dos primers casos, la porta no havia estat forçada: la víctima havia rebut voluntàriament l'homicida. I també es repetia la manca aparent de motivació, de mòbil criminal. A hores d'ara, la policia encara no s'atreveix a donar cap hipòtesi que expliqui el cas. Es descarta, però, que l'objectiu de l'homicida sigui el robatori. A casa de les víctimes hi havia objectes de valor que no van ser sostrets, i cap dels tres pisos havia estat regirat. Els familiars de cada una de les àvies assassinades només havien trobat a faltar algun petit objecte: possiblement, un trofeu per a l'assassina.



CONTACTE AL CARRER
Tot i que el cas està sota secret de sumari i que els investigadors es mostren summament reservats, els Mossos van emetre ahir un comunicat en què advertien de l'onada de crims, descrivien el tipus de víctimes i alertaven les persones grans i les seves famílies perquè extremin les precaucions. Per això van demanar a les ancianes de Barcelona que desconfiïn si una dona de mitjana edat se'ls acosta pel carrer i intenta mostrar-se amable i fer amistat, ja que va ser així com va actuar en el primer cas i com es creu que ha actuat en els dos casos posteriors.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Pitjor que el cas del Putxet

>Busquen una assassina en sèrie per la mort de tres dones grans a Barcelona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.