| |||||
|
dimecres, 21 de juny de 2006 > CiU i el PP escalfen la precampanya a Barcelona agitant el rebuig al TGV
Trias i Fernández Díaz soposen al túnel del centre de la ciutat i Joan Clos els titlla dirresponsablesD. MARÍN F. SANTIAGO. Barcelona La precampanya de les eleccions municipals que s'han de celebrar d'aquí a un any ja té un primer punt calent a Barcelona: el rebuig al túnel del TGV que s'ha de fer entre Sants i la futura estació de la Sagrera. CiU, que ja temps que ha recuperat la vella idea convergent de prioritzar el corredor ferroviari del Vallès, ha decidit treure l'assumpte al carrer. Ahir Xavier Trias en persona va començar a repartir 20.000 targetes entre els veïns de l'Eixample. El PP es va afanyar ahir a unir-se a aquesta posició amb un comunicat en què reclama que s'aturi el projecte. A la tarda, Joan Clos els contestava en una conferència: «Són uns irresponsables.»
Els grups de CiU i el PP de Barcelona semblen disposats a treure rèdit polític de la por i el malestar que laccident del Carmel va provocar en els veïns de lEixample, per on ha de passar el túnel de 5 quilòmetres del TGV entre Sants i la Sagrera. Una plataforma veïnal rebutja des del Carmel aquesta infraestructura per por que pugui danyar els edificis. CiU va posar ahir el rebuig al túnel com a primer gran missatge de precampanya de Xavier Trias, favorable al corredor ferroviari del Vallès que ja havia defensat la Generalitat en temps de CiU. La idea és que els trens, en lloc de travessar la ciutat, surtin de Sants cap al Baix Llobregat, passin pel Vallès seguint aproximadament el traçat de la B-30 i tornin a entrar a Barcelona per Montcada, fins a la Sagrera, en un recorregut de més vint quilòmetres. CiU repartirà els pròxims dies 20.000 díptics amb la «proposta de Trias» per la zona afectada, i ahir el president del grup municipal de CiU va escenificar aquesta primera gran actuació de precampanya repartint els fullets entre els vianants de la rambla de Catalunya. Trias assegura que la posició de CiU no respon a problemes de seguretat de fer un túnel ferroviari en una zona habitada, sinó que el seu rebuig es justifica pel fet que finalment no es farà cap estació al passeig de Gràcia. «El túnel és una obra molt cara i no té sentit fer-lo si no hi ha una estació al centre de la ciutat.» Lestació que shavia previst inicialment era un baixador subterrani on pararien uns quants trens, no tots, i que enllaçaria amb les estacions existents de Rodalies, Metro i Ferrocarrils de la Generalitat. En canvi, el projecte definitiu situa la Sagrera com a gran estació central per on passaran també les línies de Rodalies, mitjà i llarg recorregut, així com una ampliació de lestació de Sants, ja en marxa. El túnel projectat al centre de la ciutat ha de servir també per als trens regionals i de llarg recorregut que ara col·lapsen la xarxa de Rodalies. Segons Trias, suprimir el túnel no és problema perquè aquests trens podrien passar també pel corredor del Vallès: «A veure si resultarà ara que lúnic que creu en làrea metropolitana sóc jo», va dir ahir als periodistes. Poc després que Trias fes aquesta proposta, el PP va emetre un comunicat en què anuncia també que soposa al traçat del TGV a la ciutat, i en què reclama que es prioritzi el corredor del Vallès i que sestudiï lalternativa de fer passar el TGV pel litoral. Joan Clos va criticar a la tarda CiU i el PP per «irresponsables» i perquè posen entrebancs a un túnel que ha de descongestionar la xarxa de Rodalies, fins a doblar-ne la capacitat. «Pere Macias, Felip Puig i Artur Mas [tots tres exconsellers de Política Territorial] ho van tenir clar, no entenc ara per què Xavier Trias no ho veu així.» |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Sant Boi no vol el ramal a l'aeroport |
|