| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 2 de maig de 2024


dimarts, 23 de maig de 2006
>

Tortosa recorre a Internet per detectar la falta de manteniment dels carrers

Els ciutadans poden comunicar a l’Ajuntament suggeriments o queixes sobre l’estat de la via pública

GUSTAU MORENO. Tortosa
La regidora de Participació Ciutadana i Societat de la Informació, Amparo Moreno, va presentar ahir el nou servei d’informació geogràfica (SIG) per a la participació, una eina informàtica que permetrà registrar i sistematitzar els suggeriments que qualsevol ciutadà vulga fer per millorar la via pública. El govern municipal sap que la falta de manteniment de carrers i places és una assignatura pendent, i ara vol implicar els ciutadans en la detecció i localització dels problemes. La prova pilot ha funcionat, i la previsió és que al setembre es puguin veure les incidències solucionades i també les pendents, en un dels mapes del web municipal.


+ Imatge recent d’una claveguera afonada a l’avinguda Colom, just davant del CAP Baix Ebre. Foto: G.M.
Qualsevol ciutadà o entitat pot omplir el formulari del SIG, i comunicar una incidència a la via pública o el seu suggeriment, a través d’un espai destacat del web municipal (www.tortosa.info). La regidora va remarcar que l’objectiu és que les propostes de millora i els problemes detectats pels ciutadans puguin solucionar-se al més aviat possible. «Ara totes les incidències tindran un codi, que els diferents tècnics podran veure en pantalla i també localitzar sobre els mapes», va afegir Amparo Moreno. La regidora va admetre que el nou sistema no garanteix que la queixa d’un veí puga ser solucionada de manera immediata. «Però l’Ajuntament és l’empresa de serveis que hauria de resoldre totes les incidències i les propostes dels ciutadans», va recordar la regidora. Moreno va precisar que els diferents departaments municipals tindran una nova eina per saber què és el que tenen damunt de la taula. «Abans d’actuar, cal una diagnosi, i el SIG per a la participació és una eina de diagnosi immediata», va refermar. La regidora va dir que la visualització dels problemes no és només «una feina de l’oposició», ja que un govern hauria de ser el primer de reconèixer els problemes, per poder planificar les actuacions. «També perquè la gent puga visualitzar tota la feina de manteniment que ja s’està fent, ja que moltes vegades no s’acaba de fer visible», va concloure. Durant la fase de prova, que va començar el 27 d’abril, els ciutadans van introduir sis suggeriments, dos dels quals ja han estat resolts pels serveis municipals. En concret, l’Ajuntament ha reparat uns clots en un carrer i ha solucionat un problema de sorolls en un bar.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Trobada amb les entitats veïnals

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.