| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


dijous, 30 de març de 2006
>

El Congrés aprovarà avui el nou Estatut amb el vot en contra del PP, ERC i EA

Els vots a favor del PSOE, CiU, el PNB, IU-ICV, CC i el BNG remetran el text al Senat

TIAN RIBA. Barcelona
El ple del Congrés debatrà i votarà a partir de les nou del matí el dictamen sobre la reforma de l’Estatut de Catalunya sorgit de la negociació en la comissió Constitucional. Just sis mesos després de l’aprovació del projecte al Parlament, el text ha perdut el suport d’ERC a causa de les retallades i tampoc tindrà tant suport com en la presa en consideració a la cambra baixa espanyola, ja que a l’oposició del PP s’hi afegirà l’esmentada dels republicans per motius radicalment diferents, la d’EA –referent d’Esquerra al País Basc– i l’abstenció de la CHA. Però els vots afirmatius de la resta de grups remetran el nou text al Senat.


+ José Luis Rodríguez Zapatero i María Teresa Fernández de la Vega, al Congrés. Foto: EFE
Hora 9 del matí Lloc Congrés dels Diputats Motiu Debat i votació de la proposta de reforma de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya Funcionament Posició del govern espanyol i 20 minuts per a cadascun del 8 grups del Congrés de major a menor, exceptuant el PSOE, que serà l’últim. Rèpliques de 10 i 5 minuts Oradors Maria Teresa Fernández de la Vega, Mariano Rajoy (PP), Josep A. Duran i Lleida (CiU), Joan Puigcercós (ERC), Josu Erkoreka (PNB), Gaspar Llamazares i Joan Herrera (IU-ICV), Paulino Rivero (CC), José A. Labordeta (mixt) i A. Pérez Rubalcaba (PSOE) El PSOE, CiU, el PNB, IU-ICV, CC i el BNG sumen 191 diputats contra els 157 del PP, ERC i EA, que ja hi van votar en contra en la comissió Constitucional. La CHA de José Antonio Labordeta s’abstindrà per com queden als articles competències hidrològiques –que dóna capacitat a la Generalitat per fer informes «preceptius» sobre qualsevol transvasament– i l’Arxiu de la Corona d’Aragó, ja que pot suposar la «ruptura» de l’arxiu. En el ple hi haurà una sola votació, ja que no s’hi voten esmenes, i el debat durarà unes cinc hores. Obrirà el foc la vicepresidenta del govern espanyol, Maria Teresa Fernández de la Vega, que fixarà la posició de l’executiu. Tot i que s’havia especulat amb la possibilitat que fos el president José Luis Rodríguez Zapatero qui intervingués, no ho farà, perquè en el debat de l’Estatut valencià no ho va fer. Després de De la Vega intervindran la resta de grups de major a menor representació, però començant pel PP, ja que el PSOE tancarà tant la presa de posició com les rèpliques i les contrarèpliques. El PP ha demanat que les votacions es facin per crida, amb l’objectiu que el PSOE «es retrati».

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Nou context i inconstitucionalitat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.