| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 18 d'abril de 2024


dimarts, 21 de març de 2006
>

Fes sexe en català

" La Generalitat rellança avui la campanya «Dóna corda al català» amb un espot protagonitzat per la dentadura saltadora, en què es veu un cotxe que es belluga en un descampat fosc "

ALBERT SEGURA. "Barcelona"

+ Tres cotxes en un descampat de nit: el del mig es belluga sospitosament. Foto: EL PUNT

Fes sexe sense vergonya, fes-lo amb llibertat i, per començar, fes-lo en català. Això és el que hauria de cantar d’ara endavant la Queta, la dentadura saltadora que protagonitza la campanya Dóna corda al català de Política Lingüística. El govern rellança avui la campanya amb un anunci de televisió dirigit als joves en què, després de veure’s la Queta a la platja, al cinema, a la universitat, ballant i bevent, apareix un cotxe en un descampat a la nit que es mou. Si la boca saltadora és o no dins del vehicle i què hi està fent perquè el cotxe es bellugui així queda per a la imaginació del teleespectador. El jingle de l’espot no fa cap referència explícita que el sexe cal fer-lo en català, però un sol fotograma val més que mil paraules. «Allà on vaig i en tot el que faig, quan vas de marxa i quan vols connectar, pots parlar en català», canta la Queta en el que és una versió més ballable i discotequera de la ja coneguda i enganxosa cançó de «Parlo sense vergonya, parlo amb llibertat i si m’equivoco torno a començar». L’anunci, que té una versió per a la ràdio i un altra que es publicarà als diaris, té com a eslògan El català va amb tu.

«És molt important evitar que el català aparegui massa habitualment associat a contextos institucionals i, per contra, reforçar els vincles que el relacionen amb les formes de diversió juvenil i potenciar els valors com a llengua propera, flexible, transgressora i moderna», va explicar el secretari general de Política Lingüística, Miquel Pueyo, ahir en la presentació del rellançament de la campanya a la Universitat de Barcelona. Amb aquest espot el govern vol donar un missatge «que no és impositiu, sinó suggeridor, que recorda als joves que no hi ha cap motiu per no portar el català a l’àmbit de la diversió, de la nit», va dir Pueyo. A més del descampat amb els tres cotxes, en l’anunci surten joves fent de socorristes a la platja, una parella en un cinema –la noia té por i s’abraça al xicot–, un examen a la universitat, en què la Queta està copiant descaradament del company que té al costat, i una festa en què la gent beu, balla i un discjòquei punxa música.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Només un 44% de joves el parlen

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.