| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de febrer de 2010


dimecres, 15 de març de 2006
>

Barcelonès Nord. Tiana no podrà fer front als 10 milions d’euros que reclamen quatre veïns afectats de la B-20

"L’Ajuntament alerta que una sentència pot obligar-lo a pagar més del que pot"

ALBERT BENET. "Tiana"
L’alcalde de Tiana, Ferran Vallespinós (PSC), alerta que el municipi no podrà fer-se càrrec de les expropiacions dels terrenys de l’entorn cobert de la B-20, que estan afectats des del 1976. L’Ajuntament tianenc s’ha declarat incompetent respecte a la sol·licitud d’expropiació que han presentat quatre propietaris de la zona. Reclamen 10 milions d’euros. Els expedients són al Jurat d’Expropiacions de Catalunya, que, tot i que els ha arxivat provisionalment, tard o d’hora haurà de dictar una sentència.


+ Imatge parcial dels terrenys del tram cobert de la B-20, entre Tiana i Montgat. Foto: a.b.

«Hi ha sentències que donen la raó als propietaris i en aquests casos el que fa el Jurat d’Expropiacions és donar un preu mitjà a l’entorn», explica l’alcalde de Tiana, Ferran Vallespinós. De moment, però, ha transcendit el valor d’apreuament que han presentat els quatre propietaris que sol·liciten ser expropiats. Segons dades municipals, l’empresa Immobiliària Montgat SL valora en 6.851.431 euros les finques que té al passeig de la Vilesa i el carrer Mossèn Cinto Verdaguer (d’uns 8.600 m²). A aquesta quantitat cal afegir-hi els tres milions d’euros més que reclamen tres particulars de la zona per les seves finques. Els afectats reclamen que s’executi el pla general metropolità, aprovat fa més de trenta anys, que qualifica aquests terrenys com a zona veda o d’equipaments.

L’aflorament d’aquestes sol·licituds d’expropiació coincideix amb el debat obert els últims mesos a Tiana i Montgat arran de la proposta de l’Àrea Metropolitana de requalificar els terrenys d’aquest entorn, que esdevindrien edificables. Una modificació que Vallespinós considera necessària per resoldre el problema de les expropiacions. «Es donaria un valor econòmic als terrenys que permetria pagar les expropiacions i, a més, obtenir habitatges protegits», argumenta l’alcalde. Segons ell, no té cap sentit que Tiana hagi de pagar «cinc o set milions d’euros» per tenir una zona verda al costat d’un parc, el del Tramvia, de 70.000 m². Amb relació a l’oposició d’alguns veïns a l’edificació de nous habitatges, Vallespinós aposta per negociar el nombre de pisos i el seu emplaçament, però alerta que, si no es fa res, els «caurà una sentència» que no podran pagar.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Barcelonès Nord. Veïns poc convençuts

>Reclamen a Tiana 10 milions per uns terrenys de la B-20 L’Ajuntament de Tiana assegura que no podrà fer front a la sol·licitud d’expropiació per valor de 10 milions d’euros que han presentat quatre propietaris de la zona dels terrenys de l’entorn cobert de la B-20. A hores d’ara el cas està en mans del Jurat d’Expropiacions de Catalunya, que tot i que ha arxivat provisionalment els expedients, tard o d’hora haurà de dictar sentència. L’afer coincideix amb l’aflorament del debat ciutadà sobre quin ha de ser el futur de la zona.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.