| |||||
|
diumenge, 12 de març de 2006 > «La nova Catalunya Cultura sadreça als clients de lFNAC i Altaïr»
"El director de Catalunya Ràdio, Oleguer Sarsanedas, explica com serà el nou model del canal"EVA FONT. " Barcelona" Una emissora musical adreçada als clients de lFNAC i de la llibreria especialitzada en viatges Altaïr. Amb aquest plantejament naixerà, el 23 dabril, la nova Catalunya Cultura. El director de Catalunya Ràdio, Oleguer Sarsanedas, explica en una entrevista concedida a El Punt com serà la cadena respecte a la qual insisteix que no és una renovació de Catalunya Cultura sinó una emissora radicalment nova i en què Internet serà la protagonista: a més de la cadena FM, hi haurà tres canals per Internet especialitzats en música en català, jazz i músiques del món, i el web de lemissora permetrà donar informació complementària del que tracti la cadena. Sarsanedas defineix aquest projecte com la «punta de llança» del model de ràdio que sestà coent actualment.
O tancar o provar lúltim intent de revifar Catalunya Cultura. Això és el que es va plantejar, explica Oleguer Sarsanedas, la nova direcció de lemissora en vista de la situació d«encefalograma pla» diu que pateix i ha patit des que es va crear fa set anys lemissora cultural, fet que es tradueix en uns 6.000 oients segons les dades de lEstudi General de Mitjans. Sarsanedas assegura que ha buscat una nova fórmula per a lemissora que pot, el 2007, aconseguir arrossegar 50.000 oients. I quina és aquesta fórmula? Convertir-se en una ràdio que se situï, diu, a lavantguarda, aprofitant les possibilitats que dóna Internet. «La nova emissora no pretén fer cultura sinó difondre allò que fan les indústries culturals.» És a dir, busca entrar en el mercat dels consumidors culturals: els que consumeixen llibres, imatge i so, viatges i cinema. Són els que defineix com els «clients reals i potencials de lFNAC i Altaïr». I pensant en aquest perfil consumidor, que es concentra majoritàriament entre els 25 i els 45 anys, sha estructurat la nova emissora que Sarsanedas insisteix que no és una Catalunya Cultura renovada sinó una ràdio diferent que també tindrà un nom diferent que, de moment, no vol avançar. Sobretot, música «Hi haurà una presència majoritària de música, dos terços de la graella, que és el que més consumeix el públic al qual ens dirigim.» Així que, a partir de la diada de Sant Jordi, qui connecti amb la cadena escoltarà, des de primera hora del matí, música acompanyada de breus informacions culturals. Després, entre les 9 i les 11 de la nit, de dilluns a divendres, es farà un magazín cultural i també hi haurà un programa de música en català, de jazz i de músiques del món, a més daltres espais com ara el veterà Tarda Tardà. Els dissabtes a la nit semetran cinc hores de música«ballable» i les de diumenge seran, diu, més estil chill-out. Però el que més destaca Sarsanedas és el que es farà per Internet i que qualifica com la part més important del projecte, per sobre de lemissora FM. El web aportarà informació sobre la música i els llibres que tractin lemissora. A més, hi haurà tres canals de ràdio per Internet: un de jazz, un altre de músiques del món i un tercer de música en català. Sobre aquest destaca el fet que en ser per Internet es podrà escoltar des darreu del món, cosa que farà que sigui el primer cop que la música en català tingui una difusió tan àmplia. Banc de proves Sarsanedas, que diu que la nova emissora no tindrà a veure amb la música nostàlgica com passa amb RAC 105 i la de consum massiu com els 40, enfoca el nou projecte com un «banc de proves» per a les altres emissores del grup i avança que Catalunya Ràdio viurà canvis la temporada vinent per actualitzar-la al compàs «de levolució de la societat.» |
|