| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 28 d'abril de 2024


diumenge, 12 de març de 2006
>

«La nova Catalunya Cultura s’adreça als clients de l’FNAC i Altaïr»

"El director de Catalunya Ràdio, Oleguer Sarsanedas, explica com serà el nou model del canal"

EVA FONT. " Barcelona"
Una emissora musical adreçada als clients de l’FNAC i de la llibreria especialitzada en viatges Altaïr. Amb aquest plantejament naixerà, el 23 d’abril, la nova Catalunya Cultura. El director de Catalunya Ràdio, Oleguer Sarsanedas, explica en una entrevista concedida a El Punt com serà la cadena respecte a la qual insisteix que no és una renovació de Catalunya Cultura sinó una emissora radicalment nova i en què Internet serà la protagonista: a més de la cadena FM, hi haurà tres canals per Internet especialitzats en música en català, jazz i músiques del món, i el web de l’emissora permetrà donar informació complementària del que tracti la cadena. Sarsanedas defineix aquest projecte com la «punta de llança» del model de ràdio que s’està coent actualment.


+ Oleguer Sarsanedas aposta per una ràdio en què Internet sigui la protagonista. Foto: LLUÍS CRUSET

O tancar o provar l’últim intent de revifar Catalunya Cultura. Això és el que es va plantejar, explica Oleguer Sarsanedas, la nova direcció de l’emissora en vista de la situació d’«encefalograma pla» –diu– que pateix i ha patit des que es va crear fa set anys l’emissora cultural, fet que es tradueix en uns 6.000 oients segons les dades de l’Estudi General de Mitjans. Sarsanedas assegura que ha buscat una nova fórmula per a l’emissora que pot, el 2007, aconseguir arrossegar 50.000 oients.

I quina és aquesta fórmula? Convertir-se en una ràdio que se situï, diu, a l’avantguarda, aprofitant les possibilitats que dóna Internet. «La nova emissora no pretén fer cultura sinó difondre allò que fan les indústries culturals.» És a dir, busca entrar en el mercat dels consumidors culturals: els que consumeixen llibres, imatge i so, viatges i cinema. Són els que defineix com els «clients reals i potencials de l’FNAC i Altaïr». I pensant en aquest perfil consumidor, que es concentra majoritàriament entre els 25 i els 45 anys, s’ha estructurat la nova emissora que Sarsanedas insisteix que no és una Catalunya Cultura renovada sinó una ràdio diferent que també tindrà un nom diferent que, de moment, no vol avançar.

Sobretot, música «Hi haurà una presència majoritària de música, dos terços de la graella, que és el que més consumeix el públic al qual ens dirigim.» Així que, a partir de la diada de Sant Jordi, qui connecti amb la cadena escoltarà, des de primera hora del matí, música acompanyada de breus informacions culturals. Després, entre les 9 i les 11 de la nit, de dilluns a divendres, es farà un magazín cultural i també hi haurà un programa de música en català, de jazz i de músiques del món, a més d’altres espais com ara el veterà Tarda Tardà. Els dissabtes a la nit s’emetran cinc hores de música«ballable» i les de diumenge seran, diu, més estil chill-out. Però el que més destaca Sarsanedas és el que es farà per Internet i que qualifica com la part més important del projecte, per sobre de l’emissora FM. El web aportarà informació sobre la música i els llibres que tractin l’emissora. A més, hi haurà tres canals de ràdio per Internet: un de jazz, un altre de músiques del món i un tercer de música en català. Sobre aquest destaca el fet que en ser per Internet es podrà escoltar des d’arreu del món, cosa que farà que sigui el primer cop que la música en català tingui una difusió tan àmplia. Banc de proves Sarsanedas, que diu que la nova emissora no tindrà a veure amb la música nostàlgica com passa amb RAC 105 i la de consum massiu com els 40, enfoca el nou projecte com un «banc de proves» per a les altres emissores del grup i avança que Catalunya Ràdio viurà canvis la temporada vinent per actualitzar-la al compàs «de l’evolució de la societat.»


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.