| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 de desembre de 2025


dissabte, 31 de desembre de 2005
>

Pactes amb privats


El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, va explicar que la intenció del govern és que la infraestructura s'incorpori als acords que ara es negocien amb el Ministeri de Foment sobre infraestructures ferroviàries, però que també hi haurà una part que sufragarà la Generalitat i una tercera que aportarien privats. Aquí va explicar que, com que la nova llei ferroviària preveurà que operadors privats puguin fer servir la infraestructura pública, a canvi de la participació en el procés constructiu «no caldria cedir titularitat, sinó només dret de pas» per la línia. En aquest sentit, va apuntar que Ferrocarrils de la Generalitat té vocació de ser «el gran operador ferroviari de Catalunya», però que «ho podrà ser en alguns aspectes, i en altres podrà formar empreses mixtes», amb participació privada.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>La futura línia de tren de Mataró a Vilanova enllaçarà 19 municipis sense passar per Barcelona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.