| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 de desembre de 2025


dissabte, 31 de desembre de 2005
>

Quatre trams nous i dos de ja existents per cosir la segona corona



+ Una imatge de la línia de Renfe al seu pas per Mataró. Foto: QUIM PUIG
La connexió entre Vilanova i Mataró consta de sis trams que sumen 106 quilòmetres aproximadament. Són aquests: Vilanova-Vilafranca. Es proposa una línia de 18 quilòmetres, 10 en túnel, i tres noves estacions: Les Roquetes, Hospital Sant Camil i Canyelles. Es recorreria en 19 minuts. El traçat comença a l'estació de Vilanova, des d'on surt per les vies actuals passant per la zona de la Punta Llarga, per arribar al nucli de les Roquetes. La nova línia es dirigeix, travessant la C-32, cap a l'estació Hospital Sant Camil, a tocar de Sant Pere de Ribes, des d'on enfila cap a Canyelles, on hi ha la tercera estació d'aquest tram. La línia avança cap al nord aprofitant la vall de la riera de Vilafranca, voreja Sant Miquel d'Olèrdola i enllaça amb les vies de la C-4 de Rodalies al sud del nucli de Vilafranca, i es dirigeix cap a l'estació d'aquesta ciutat. Vilafranca-Martorell. Utilitza el tram sud de la línia 4 de Rodalies per Sant Sadurní i Gelida, i passa per les estacions de La Granada, Lavern, Sant Sadurní d'Anoia, Gelida i Martorell. Martorell-Terrassa. Recorre uns 16,5 quilòmetres i preveu una nova estació al barri de Can Boada de Terrassa. Es faria en uns 11 minuts. L'orbital surt de Martorell i deixa la línia 4 de Rodalies abans d'arribar a Castellbisbal per dirigir-se a Terrassa vorejant Ullastrell. L'enllaç amb la línia 4 a Terrassa es produeix a Can Boada, on hi ha prevista la ubicació d'una nova estació amb el mateix nom. Terrassa-Sabadell. Aquest tram es cobrirà amb l'actual línia 4 de Rodalies de Renfe. Sabadell-Granollers. Aquest és l'únic tram en què es mantenen dues alternatives. Totes dues comencen a l'estació subterrània de Granollers Centre. Per una banda, es proposa la connexió entre l'estació Sabadell Sud i Barberà del Vallès, en què es resol el creuament de l'AP-7 en un túnel, per enllaçar amb la via actual del Papiol-Mollet del Vallès, i s'atura en un nova estació a Santa Perpètua de Mogoda. A partir d'aquí, s'aprofitaria la línia 2 passant per les estacions de Mollet-Sant Fost i Montmeló per arribar a Granollers Centre a través d'un túnel. La segona opció comença amb un traçat idèntic, sortint de Sabadell Sud, travessant per sota terra Barberà i aprofitant la infraestructura de la línia El Papiol-Mollet. Passat Santa Perpètua, però, continua per Mollet-Santa Rosa i Parets per la línia 3 en comptes de la L2, amb la qual, en l'últim tram, discorre en paral·lel fins a arribar a Granollers. Granollers-Mataró. Aquest últim tram té una longitud aproximada de 21 quilòmetres, la meitat en túnel. Preveu tres noves estacions: La Roca del Vallès, Argentona i Mataró Centre. El temps que es trigaria és d'uns 19 minuts. Surt de Granollers, travessa l'AP-7 i es dirigeix a la Roca del Vallès, on es preveu una nova estació al nord del riu Mogent. Sortint de la Roca, la línia avança en paral·lel a la C-60 travessant la zona muntanyosa a través d'un túnel. Voreja la població de Clarà i segueix la riera d'Argentona fins als afores del municipi. La línia passa per sota de la C-60 i l'autopista C-32, per arribar a una nova estació, Mataró Centre, que serà subterrània i se situarà prop del Camí de la Geganta. Llavors envoltarà la ciutat des del nord en túnel per dirigir-se, abans d'abandonar la població, cap a la costa i enllaçar amb l'actual línia de tren per arribar a l'estació existent.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>La futura línia de tren de Mataró a Vilanova enllaçarà 19 municipis sense passar per Barcelona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.