| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


divendres, 25 de novembre de 2005
>

El govern farà un pla de transport per al Baix Llobregat i descarta l'actual projecte de la L12

Es considera inviable tal com estava aprovat i es planteja ampliar línies i fer noves connexions amb tramvia i ferrocarril

R.M. BRAVO / L.RAHOLA. Barcelona
El govern farà un pla de transport per als municipis del delta del Llobregat alternatiu a la línia 12 del metro perquè, tal com estava plantejada i aprovada per l'anterior govern de CiU, es considera inviable. Tot i que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, es va comprometre en una resposta parlamentària al mes de juliol a mantenir el traçat i les dates d'aquesta línia, que s'havia d'inaugurar el 2008, ara l'execució del projecte original està pràcticament descartada. Encara que Nadal va insistir a dir ahir que el govern tirarà endavant la L12, tot seguit va anunciar que es replantejaran traçats, trams i connexions. CiU i el PP van acusar el conseller «d'enterrar» un metro imprescindible per al Baix Llobregat.


+ L'ampliació de la L3 (a la imatge) i de la L1 són algunes de les alternatives que preveurà el pla de transport del Baix Llobregat. Foto: ANDREU PUIG
La Generalitat tirarà endavant, amb els alcaldes del Baix Llobregat, un pla que millori la comunicació amb transport públic i que prevegi totes les alternatives: nous traçats o ampliacions de metro, Renfe, tramvia i Ferrocarrils. Aquest pla, que Nadal considera que és, de fet, la «concreció» de la L12, ha d'estar elaborat abans de dos mesos. El conseller, que ahir va parlar de la L12 al Parlament, va assegurar que «es farà», encara que tot seguit va afegir: «Amb quin traçat, quins trams i connectant què és el que hauran de decidir els estudis informatius.» Segons Nadal, d'aquests estudis i del pla de transport n'haurà de sortir un nou projecte, que ell continua anomenant L12, però que probablement acabarà sent molt diferent del que es va aprovar al Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2001-2010, sota govern de CiU. Les afirmacions de Nadal es contradiuen amb les que va donar en una resposta parlamentària, el 18 de juliol, en què assegurava que el govern «manté les previsions de traçat i de dates que figuren en el PDI». El conseller va afirmar ahir que el govern «haurà d'elaborar els estudis informatius» d'aquest projecte, i va carregar contra l'anterior govern de CiU que «suposadament» els havia de redactar. «Hem buscat per tots els calaixos i no hi són», va dir. En tot cas, els estudis estan per fer, i això que el conseller, que ahir parlava en futur de la seva elaboració, en la resposta parlamentària del juliol havia dit que «el departament està redactant en aquests moments l'estudi informatiu de la nova línia 12». El diputat de CiU, Felip Puig, va acusar Nadal «d'enterrar» un projecte i «de destruir les expectatives de més de dos milions de ciutadans» del Baix Llobregat. Nadal i Puig van intercanviar retrets però van coincidir en l'adjectiu. L'actual conseller va considerar «demagògica» l'acusació de CiU, mentre que el diputat nacionalista va denunciar la «demagògia i improvisació» del tripartit. El PP es va sumar a les crítiques a Nadal, i el va acusar d'incomplir el PDI. Els representants dels municipis afectats -tots governats pel PSC- s'han expressat de diferent manera sobre el replantejament de la L12. Antoni Poveda, primer tinent d'alcalde de Sant Joan Despí, va acusar ahir la Generalitat d'estar «dilatant la concreció de la L12». Juan Antonio Vázquez, alcalde de Sant Feliu de Llobregat, va explicar que el traçat tal com estava dibuixat «és inviable ara com ara, no té finançament ni estudis». Va considerar que «hem de ser realistes» i valorar alternatives «viables», com el perllongament de la L3, per connectar amb Esplugues i Sant Just Desvern, i de la L5, de Cornellà a Sant Joan Despí. Una possibilitat que s'està analitzant és la connexió de Castelldefels amb Sant Boi per part de Renfe, o un altre operador de manera que aquest tram podria recuperar l'esperit de la L12 orginal. Lorenzo Palacín, alcalde d'Esplugues, en canvi, va declarar: «No tinc constància oficial de cap canvi, i ara tindrem reunions més freqüents per continuar parlant.»

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Una línia de 26,2 quilòmetres aprovada al PDI

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.