diumenge, 15 de maig de 2005 > Més consum a la barra i menys al sofà
EVA POMARES.
S'ha parlat i parlat sobre la caiguda generalitzada, arreu del món, del consum de vi, perjudicat pel triomf de la cervesa i els controls policials. Les dades del 2004 han capgirat aquesta situació, i posen en qüestió algunes altres creences esteses, com ara que augmenta la consciència dels ciutadans envers l'accidentalitat, i que tendeix a consumir l'alcohol a casa.
L'enquesta de consum alimentari elaborada pel Ministeri d'Agricultura reflecteix que l'any passat el consum de vi va pujar un 3,5% a l'Estat espanyol. És un augment modest, però significatiu si es té en compte que no parava de disminuir des del 1998, i la indústria només espera que es consolidi.
Pel que fa als canals de consum, el domèstic va caure un 3,9%, mentre que augmenta a l'hostaleria en un 9,2%. Els clients de bars, restaurants, cafeteries, hotels i institucions es van beure el 59,7% dels 1.197 milions de litres de vi consumits. La resta, correspon a les llars. Si parlem de qualitat, el 64% dels ciutadans continuen comprant vi de taula, que ha mantingut el nivell de consum. No obstant això , cal destacar la tendència positiva del vi amb denominació d'origen, tant en l'hostaleria (12,5%) com a les llars (16,3%).
|