| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 5 de maig de 2024


dimarts, 18 de maig de 2004
>

Últim intent del moviment veïnal perquè amb el TGV se soterrin les vies a Sants

Busquen la complicitat de Generalitat i Ajuntament de Barcelona perquè el nou govern de l'Estat refaci el projecte

DAVID MARÍN . Barcelona
Si les tropes han tornat de l'Iraq, bé que pot canviar també un traçat ferroviari. Concretament, l'accés del TGV a l'estació de Sants des de l'Hospitalet. Així ho creuen les associacions de veïns de la zona, que defensen el soterrament de totes les vies. El disseny actual, aprovat per l'Ajuntament de Barcelona i el govern de l'Estat, preveu l'entrada soterrada del TGV però no de la resta de vies de Renfe i metro, que quedarien cobertes per una gran plataforma de vianants. Els veïns s'han reunit amb la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona i han demanat un últim intent per aconseguir que l'Estat canviï el projecte.


+ Un veí treu el cap per la finestra prop de l'estació de Sants. Es preveu que es cobreixi però no que se soterri.  Foto: D.M.
Però no sembla gens fàcil. Ho van provar amb el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, que el 6 de maig els va dir que donaria suport a les demandes si convencien també l'Ajuntament de Barcelona. I ho van provar aquest divendres amb el primer tinent d'alcalde, Xavier Casas, que ha passat la pilota de qualsevol modificació a l'Estat, que és de fet qui té les competències en l'arribada del TGV a la ciutat de Barcelona. Fins que el Ministeri de Foment acabi de nomenar els seus representants per al projecte, no hi ha ningú amb qui negociar canvis. I, mentrestant, el projecte segueix el seu curs. Foment ha de rebre encara l'informe favorable d'impacte ambiental i licitar després les obres. Els veïns volien que l'arribada de l'alta velocitat servís per al soterrament definitiu de la xarxa de vies que divideix en dos aquest sector de la ciutat, entre Riera Blanca, a la frontera amb l'Hospitalet, i l'estació de Sants, on entren els trens a la xarxa ferroviària subterrània de la ciutat. La platja de vies és una gran cicatriu que el moviment veïnal confiava a fer desaparèixer amb el TGV. Però les pancartes i els estudis tècnics alternatius només van servir per a una solució intermitja que no els ha acabat de convèncer. En lloc de fer subterrànies totes les vies, només baixarà de profunditat la que es posarà nova de trinca, per al TGV, mentre que les que hi ha passaran com fins ara tot i que cobertes per una gran plataforma de formigó. La superfície serà un passeig de vianants, però el cobriment significarà un mur per als veïns de davant de les vies. «El soterrament és tècnicament viable, només calen diners», insisteix el vicepresident de la FAVB i dirigent veïnal a Sants, Josep Xarles. De moment, sense resultat

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Les cadires de Foment encara són buides

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.