| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 2 de maig de 2024


dilluns, 12 d'abril de 2004
>

El TGV: primeres passes amb un retard notable

PURI ABARCA . Girona
El projecte de construcció de la via del TGV a les comarques gironines ha començat a desencallar-se, amb l'hortizó del 2009 com a data d'arribada a Perpinyà, cosa que significa cinc anys de retard sobre les previsions inicials del govern de l'Estat. A les comarques gironines, el projecte està encara molt endarrerit. Només s'ha començat a treballar en el tram Sils-Riudellots de la Selva, després que el ministre de Foment del PP, Francisco Álvarez-Cascos, beneís el projecte durant un acte, el 9 de març, que inicialment havia de servir per col·locar la primera travessa, però que es va haver de convertir en una simple visita d'obres, perquè la junta electoral provincial va prohibir que es fes cap tipus d'acció institucional, posat que s'emmarcava en la campanya electoral de les generals -el PSC ho havia denunciat-. De la resta del projecte, està feta l'adjudicació d'obres per al tram Riells-Massanes; a mitjan març, el Consell de Ministres va aprovar la licitació dels treballs Massanes-Maçanet i Maçanet-Sils, i des de mitjan febrer, estan adjudicades les obres del tram internacional entre Figueres i Perpinyà. Segons Foment, amb aquestes iniciatives, el projecte està en marxa, en un procés o un altre de la tramitació, en un 52 per cent del traçat del TGV entre Barcelona i Girona. Les incògnites continuen, però, quan es tracta de definir quines opcions es plantejaran sobre el pas de la via a Girona i també a Figueres, tot i que en aquest últim cas ja hi ha més definició. Sobre el traçat a Girona, l'estudi informatiu del projecte encara ni tan sols ha vist la llum. Aquest tram té la complicació afegida que suposa el soterrament de la via a l'interior de la ciutat, i els dubtes sobre si construir només una estació al centre o fer-ne també una altra, a manera de ramal, que connecti amb l'aeroport. En el cas de Figueres, les instutcions locals i comarcals proposen fer coincidir les estacions del TGV i el tren convencional a l'oest de la ciutat, de manera que formin part d'un eix de comunicacions que concentraria a la mateixa zona l'AP-7, l'A-2 i l'A-26.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Govern nou, problemes vells

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.