diumenge, 18 de maig de 2003 >
Transport públic metropolità com a solució al caos
M.À.M. / X.M.
.
El moderador, Lluís Falgàs, va fer una sèrie de qüestions a tots els candidats sobre aspectes preocupants per als ciutadans, i un dels que més pes va tenir en el debat va ser com solucionar el caos circulatori. «El transport privat ocupa, i cada vegada amb més impertinència, un espai que no li pertoca», va manifestar Joan Olòriz, partidari de fer un disseny amb prioritat als vianants i potenciar un transport públic metropolità. De fet, aquests dos objectius van ser repetits pels altres candidats. Per Francesc Ferrer, la creació de l'Autoritat del Transport Metropolità és «urgentíssim». «Volem que els carres no siguin carreteres», va dir el candidat d'ERC. Concepció Veray va proposar potenciar i revisar les línies de transport públic i augmentar les línies de pas. «Cal fer una política molt clara d'aparcaments dissuasius a les entrades, però això només es pot fer amb un bon transport públic», va dir Veray, en una afirmació que va compartir Zoila Riera. «No hi ha hagut una política global de mirar de trobar solucions i fer pedagogia en una ciutat sense cultura de transport públic», va criticar l'alcaldable de CiU. Anna Pagans va reconèixer que cal potenciar un transport d'àrea urbana, però va matisar que és la Generalitat l'encarregada de coordinar un ens entre els municipis veïns. Pagans, que va dir que la majoria de gironins van a peu, va enumerar la construcció de diversos aparcaments al centre, fet que Riera va replicar: «Els gironins anem a peu i feu aparcaments al centre?» La pregunta va generar una aplaudida intervenció d'Olòriz: «Recomano a Pagans anar a l'oposició, perquè déu n'hi do que d'esquerres sembla Zoila Riera.»
|