dissabte, 29 de març de 2003 >
La federació d'independents vol tenir representació a tots els municipis de Catalunya
La FIMCAT es va presentar ahir oficialment a Calella amb cinc grups fundadors i dos d'adherits
MONTSE MARTÍNEZ
.
Calella
«Voldríem tenir representació a tots els municipis de Catalunya i a poc a poc ho aconseguirem». Així ho va dir ahir al vespre Maria Janer, líder del Grup Independent Calella (GC), durant l'acte oficial de presentació a Calella de la Federació d'Independents Municipalistes de Catalunya (FIMCAT), de la qual és presidenta. La federació neix amb cinc grups fundadors i dos d'adherits, així com propostes en ferm de més grups per afegir-s'hi. Les llistes obertes, els pressupostos participatius i les audiències públiques són algunes de les propostes de la federació per marcar un altre estil de «fer participativa la política».

|
Unió d'Independents de Blanes (UIDB), Grup Independent Calella (GC), Plataforma Independent de Canet (PIC), Unió Santpolenca (UNS) i Grup d'Acció Municipal Progressista de Vilassar de Mar (GAMP) són els grups fundadors de la Federació d'Independents Municipalistes de Catalunya. Opció de Vilassar de Vilassar de Dalt i Gent Independent de Sant Cebrià (GISC) són membres adherits. La presidenta de la FIMCAT, Maria Janer, va explicar algunes de les propostes d'aquests grups, com ara demanar llistes obertes, els pressupostos participatius o les audiències públiques com a eines d'un estil de fer política més participativa i pròxima al ciutadà. Entre els objectius hi ha aconseguir representació al Consell Comarcal per obtenir i repartir informació d'interès als veïns de cada municipi. Maria Janer va explicar que la federació té vocació de ser eina d'ajuda i assessorament per a altres grups i va fer una crida per encoratjar més entitats, grups o plataformes a presentar-se a les municipals. Janer va insistir a remarcar que cada grup manté una total independència al seu municipi i que no està subjecte a cap regla de la federació per prendre decisions o fer pactes. La federació té un reglament intern, mitjançant el qual els grups que l'integren estan compromesos a fomentar la participació, la solidaritat entre municipis, entre d'altres. Els representants de grups de la FIMCAT van coincidir a parlar del desencís popular cap als partits tradicionals i de la necessitat d'establir vies més directes de participació dels ciutadans en la política municipal. Van repetir també en diverses ocasions que les formacions indepedents tenen cada cop més futur. Els diferents candidats de les opcions independents de la FIMCAT van remarcar la necessitat de fer llistes obertes. Entre el públic assistent hi havia membres de diferents plataformes de Badalona i Mollet de Vallès, que van manifestar públicament la seva intenció de formar part de la FIMCAT. Janer va dir que es par
laria per concretar-ho. L'acte es va celebrar a la sala d'actes de la cooperativa L'Amistat de Calella, que es va omplir de públic.
|