dijous, 27 de març de 2003 >
La comarca fa un sorollós «No a la guerra»
La ciutadania va reclamar a cops de cassola, des de carrers i balcons, que s'aturin els atacs i que Aznar dimiteixi
EL PUNT
.
Barcelonès
La comarca va fer ahir al vespre un sorollós «No a la guerra» a l'estil argentí, i amb una multitudinària cassolada des de carrers i balcons va mostrar el seu rebuig contundent als atacs contra l'Iraq. Els clams amb paelles i cassoles van culminar una jornada de protesta que es va iniciar amb els 15 minuts d'aturada que al migdia van seguir treballadors de diverses empreses, mitjans de transport, centres d'ensenyament, entitats, comerços, grups polítics i ciutadans que van demanar que s'aturi el conflicte. Malgrat que la participació en els actes del migdia va ser menor que en les aturades anteriors, la majoria es va tornar a fer sentir al vespre reclamant «la fi de la guerra i la dimissió del president del Govern, José María Aznar».
 +
A dalt, la cadena humana de l'IES Can Peixauet i una imatge de la cassolada que es va fer al vespre. A baix, treballadors del Fòrum, on l'aturada va ser mínima, i la concentració a Badalona.
Foto:
C.L./J.G./S.M.
|

|

|

|
Les protestes a Badalona, Santa Coloma, Sant Adrià, Tiana i Montgat en contra de la guerra a l'Iraq es van repetir ahir amb l'aturada de 15 minuts convocada pels sindicats. Un nombrós grup de gent es va concentrar a les dotze del migdia a la plaça de la Vila de Badalona, on els sindicats CCOO i UGT i la plataforma Aturem la Guerra van llegir un manifest exigint l'aturada dels bombardejos i van fer una crida a la ciutadania perquè mantingui la participació en les mobilitzacions.
Tot i que el sentiment de rebuig és el mateix, l'aturada d'ahir va tenir menys ressò que en altres ocasions en alguns punts de la comarca on s'esperava de nou una participació massiva, com en les obres del Fòrum de les Cultures, situat entre Sant Adrià i Barcelona. A diferència de la setmana passada, quan l'empresa en bloc va protestar per la situació bèl·lica, ahir els treballadors del Fòrum no van parar. L'empresa encarregada de la construcció dels equipaments, Infraestructures de Llevant, va decidir donar llibertat als seus empleats per fer els 15 minuts d'aturada laboral, però no hi va haver una convocatòria col·lectiva i la majoria d'operaris van optar per continuar treballant. Segons han manifestat fonts d'Infraestructures, els empleats van preferir no aturar-se 15 minuts i seguir la convocatòria d'aturada més àmplia prevista per al dia 6 d'abril.
A Santa Coloma novament hi va haver concentració a la plaça de la Vila i una de les accions més destacades va ser la protagonitzada pels alumnes de l'institut de secundària Can Peixauet. Aquests estudiants van donar exemple abandonant les classes i formant una cadena humana per la pau al voltant del centre, situat al barri del Raval. Conductors i veïns van aplaudir la iniciativa, la qual cosa els va encoratjar encara més a organitzar una tancada contra la guerra amb activitats de debat entorn del conflicte, una jornada de reflexió que començarà demà a les sis de la tarda i acabarà dissabte al matí amb una xocolatada. D
os instituts més de Santa Coloma, l'IES La Bastida i el Torrent de les Bruixes, podrien unir-se a la iniciativa. A la ciutat, també es va programar una xerrada amb el títol Raons contra la guerra, a la Biblioteca Central, per analitzar el conflicte bèl·lic.
|