| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 16 de maig de 2024


dissabte, 21 de setembre de 2002
>

Generalitat i Ajuntament no es mullen en el debat de la via i l'autopista

ROSA DÍAZ . Badalona
El debat sobre el futur de la via del tren i de l'autopista -dues grans barreres de Badalona- es va portar dijous, en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible, a una taula, i davant un públic. Però a banda de desenvolupar-lo cara a cara i en directe, les dues administracions que ja fa temps que el tenen present -Generalitat i Ajuntament- no el van fer avançar més enllà d'on ja havia arribat. Hi havia força expectació. El màxim responsable català de les obres d'infraestructures, el conseller Felip Puig, en una mateixa taula amb l'alcaldessa, Maite Arqué, per parlar del futur de l'autopista i la via del tren, les dues grans barreres de la ciutat. Expectació perquè és sabut que el trasllat de la via és un cavall de batalla de l'alcaldessa i de la ciutadania. I molt més el cobriment de l'autopista. Però arrencar compromisos d'un conseller no és cosa fàcil, sobretot si el conseller té prou teca per desviar l'atenció del debat cap als temes que li són favorables: el PDI, «que té nom de iogurt, però que és el Pla Director d'Infraestructures», va aclarir el conseller, és un bon argument per deixar tothom sense paraules: «A Badalona es construiran 10 o 12 estacions de metro», va comentar el conseller, que després de recórrer tots i cadascun dels projectes del PDI va recordar que, després de la insistència de l'Ajuntament i les entitats de Badalona, es va incloure dins d'aquest PDI un estudi sobre la via del tren. Cap novetat. L'autopista és l'altre cavall de batalla. Maite Arqué va ser exigent: atès que el cobriment és una idea que pot tenir una execució molt llunyana, cal pensar a integrar-la més, millorar-la i mantenir-la, utilitzar els espais que hi ha per sota d'una altra manera, «perquè la gent no la visqui com una barrera». Felip Puig no va negar que caldrà «fer alguna cosa» amb l'autopista, un estudi que s'endegarà a mitjà o llarg termini. Ara bé, el cost de cobriment és tan elevat que ja va apuntar que potser Badalona tindrà altr es prioritats d'inversió. En tot cas, Felip Puig no va tancar cap porta. Ara bé, també va ressituar les coses: va recordar que la Generalitat també té les seves limitacions. Per exemple, la via és propietat de Renfe, és a dir, del govern de l'Estat. La Generalitat no la pot tocar. D'altra banda, amb més capacitat de decisió sobre els pressupostos també tindria més capacitat per decidir sobre qüestions com l'autopista. «Autogovern i sobirania volen dir això, poder decidir què fer amb l'autopista», va remarcar el conseller.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Badabicis denuncia la inseguretat del carril bici de la platja quan s'anuncien nous trams

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.