| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dijous, 13 de juny de 2002
>

Les administracions pacten el traçat definitiu del TGV pel centre de Barcelona

L'acord sobre la integració urbana del traçat no inclou el calendari de la seva execució

EFE . Barcelona
El Ministeri de Foment, la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona van tancar ahir l'acord per a la integració urbana del TGV al seu pas pel centre de Barcelona amb una inversió inicial prevista de mil milions d'euros, encara que no van fixar un calendari per a la seva execució. L'acord que resol la integració urbana del traçat va ser ratificat pel ministre de Foment, Francisco Álvarez Cascos, el conseller de Política Territorial, Felip Puig, i l'alcalde de Barcelona, Joan Clos.

Els representants de les tres administracions van destacar l'esforç negociador per aconseguir aquests acords, que resolen la integració urbana de les estacions de Sants i la Sagrera i preveu la construcció d'un túnel d'amplada internacional pel carrer Mallorca. Aquestes administracions constituiran un consorci per impulsar la coordinació i efectuar el seguiment de la construcció i finançament de les tres infraestructures, a les quals Foment aportarà el 34 per cent i la Generalitat i l'Ajuntament un 33 per cada una. Malgrat que el ministre de Foment va ratificar que el TGV arribarà a Sants l'any 2004, no es va aventurar a donar dates sobre el calendari de la connexió amb la Sagrera i, posteriorment, el traçat fins a la frontera. Álvarez Cascos hi va afegir que el desenvolupament del conveni de Sants preveu inversions de 182 milions d'euros, i la construcció del túnel, gairebé 218 milions, motiu pel qual amb els 600 de la Sagrera, l'operació puja a més de mil milions d'euros. El nou túnel que es farà entre les estacions de Sants i la Sagrera tindrà una estació en la intersecció Mallorca-passeig de Gràcia, amb correspondència amb les línies 3 i 5 del metro i les línies dels ferrocarrils de la Generalitat. Per a les intervencions previstes a la Sagrera-Sant Andreu, les administracions van acordar crear una societat per facilitar la coordinació i execució. La participació econòmica de les institucions associades s'eleva a 600.000 euros dels quals Foment, que inclou Renfe i el GIF, tindrà una participació del 50 per cent del capital, i les dues altres administracions catalanes hi aportaran l'altre meitat. El ministre va dir que és un acord modèlic i similar a les solucions a les quals s'estan arribant amb els responsables d'altres capitals per a la integració del ferrocarril, ja que es busca no crear greuges comparatius entre els territoris. L'alcalde de Barcelona, Joan Clos, que va definir els acords com a històrics per Barcelona, va destacar la r ellevància de l'operació de la Sagrera, on s'intervindrà en «moltíssimes hectàrees, que ara omplirem amb aquesta estació i els edificis annexos», cosa que permetrà la unió de dues parts històriques, Sant Martí i Sant Andreu. A més, hi va afegir que servirà per ordenar l'estructura dels trens de rodalies, la connexió amb el metro i el traçat del TGV, que espera que arribi a França al més aviat possible.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Les administracions pacten el traçat definitiu del TGV pel centre de Barcelona

> Acord sobre el traçat del futur TGV pel centre de Barcelona

> Acord sobre el traçat del futur TGV pel centre de Barcelona

> Acord sobre el traçat del futur TGV pel centre de Barcelona

> Acord sobre el traçat del futur TGV pel centre de Barcelona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.