| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


dimecres, 16 de març de 2005
>

La tornada dels musicals

L'èxit de la majoria de les obres tempta els productors a creure en Barcelona com a plaça amb públic potencial

JORDI BORDES . Barcelona
La bona resposta del públic davant del retorn de Mar i cel així com dels darrers espectacles d'aquest format impulsa que directors catalans, com Ricard Reguant, es plantegin tornar a creure en la vitalitat de la plaça de Barcelona. Reguant, que ha triomfat al Novedades amb els seus dos darrers treballs estrenats a Madrid ( Siete novias para siete hermanos i Cantando bajo la lluvia ), ja parla d'estrenar la temporada vinent Grease a Barcelona. Serà la mateixa producció que després farà gira per tot l'Estat i s'acabarà a Madrid. L'octubre vinent serà Coco Comín amb el Grup Balañà i el Teatre del Sol els que gosaran plantar Fame a Madrid. Mentrestant, el musical Queen endarrereix la reposició perquè no coincideixi amb el concert del Sant Jordi.


+ Una escena de Cantando bajo la lluvia que es representa aquests dies al Novedades.  Foto: GABRIEL MASSANA
Ricard Reguant va ser un dels primers directors que va posar de moda el musical a Barcelona. Eren els anys d'Àngels Gonyalons i de Dagoll Dagom. Ara, coincidint amb el retorn de l'èxit de la companyia de Joan Lluís Bozzo amb motiu del trentè aniversari, el gènere musical ha recuperat els favors del públic. Reguant prepararà Grease a Barcelona per evitar també la gran competència a Madrid. Actualment, hi ha en cartell a la capital espanyola Mamma mia (des del novembre), Cabaret (des de fa un any i mig), El hombre de la Mancha (des del novembre), l'infantil Peter Pan (des del novembre) i l'inclassificable Mamá quiero ser artista de La Cubana. Tot i que peces de producció arriscada com la primícia internacional Bagdad Cafè i el primer musical flamenc Tarantos han hagut de suportar un cert oblit de l'espectador mitjà, la majoria dels musicals han remogut les platees i els interessos dels productors. Fame va prorrogar durant tot l'agost i va omplir el Tívoli. També les produccions vingudes de Madrid sota el paraigua de Reguant han rebut una acceptació considerable. Siete novias... va haver de saltar d'un teatre del Grup Balañà a un altre per no deixar espectadors fora. Queen, un producte que reprodueix els plantejaments dramàtics avalats pels membres del grup musical, va triomfar a l'Apolo. Més tard, aquest teatre va programar El diluvio que viene amb el ganxo de la Gisela del primer Operación triunfo. Fonts del teatre han reconegut que s'ha avançat el comiat al diumenge perquè l'obra, amb un elevat cost, no ha cobert les expectatives. El petit fracàs de Gisela contrasta amb l'èxit d'Helena Gadel (de la darrera Operación triunfo) en el paper de Blanca, només a uns metres del Paral·lel.

 NOTÍCIES RELACIONADES

> Fidels a posar el cel·luloide en escena

> Confusió entre el concert i l'espectacle «Queen»

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.