Anàlisi
-
La força del carnaval és l’anonimat
Salvador Palomar, etnòleg i membre de l'associació Carrutxa, de Reus
08.03.2011
-
Volem TV3 al País Valencià
Casal Popular La Turba
24.02.2011
-
Decennals (poc) glamuroses!
Ricard Checa, periodista
14.02.2011
-
“La professó és la cosa més avorrida del món” (perdoneu, però algú ho havia de dir!!!)
Teresa Guasch
14.02.2011
-
Decennals 2011, una possible opinió
Jordi Escoda, gerent del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya
09.02.2011
-
Participació...
Enric Nogués, vallenc de l'any
04.02.2011
-
La sentència del Suprem, o marejar la perdiu
Pere Gatell Artigas, director de l'escola Eladi Homs de Valls
21.01.2011
-
Ara ve Nadal...
Lurdes Quintero
29.12.2010
-
Objectiu: eleccions municipals
Jordi Ferré
13.12.2010
-
La responsabilitat de ser periodista
Xavier Pete Vega
26.11.2010
-
L'Alt Camp, un territori de futur amb progrés
Núria Segú - Candidata pel PSC al Parlament per Tarragona
25.11.2010
-
28N: Bon vent i barca nova!
Gerard Nogués - CUP
23.11.2010
-
Falten pocs dies per al canvi: Per una Catalunya millor
Jordi Garcia Ventura (Cap local de CDC Valls)
19.11.2010
Valls
La responsabilitat de ser periodista
26.11.2010
Com deia l'escriptor i periodista Gabriel García Márquez: "El periodisme és el millor ofici del món". Quina gran veritat!. Per a mi, el periodisme és un art; l'art d'informar. Si avui em pregunten perquè vull dedicar-me al periodisme, segurament no sabria escollir la millor resposta. El primer que penso és que, per a mi, és una necessitat. És l'obligació d'aportar alguna cosa a la societat, plena de problemes i injustícies, treure-ho a la llum i transmetre-ho. No obstant, treure tota la veritat és difícil i, a vegades, perillós.
Llegeixo una cita de José Luís Cebrián que diu així: "La millor manera de transformar el món és ajudar els altres a conèixer-lo". Malgrat aquesta actitud de somiatruites, en el periodisme no tot és tan fàcil. Darrere del sacrifici en el treball diari, l'ofici està fortament mediatitzat i els interessos dels empresaris prevalen moltes vegades per sobre de la resta de principis. No obstant, estar ben informat és un requisit imprescindible en ple segle XXI. Per a mi és una gran responsabilitat mantenir la societat ben informada, donar a conèixer els fets, generar l'opinió pública i conduir a la reflexió i al debat.
Si avui em pregunten per què vull dedicar la meva vida al periodisme, respondré, convençut, per què és la professió que millor et veu créixer com a persona. Ser periodista, bon periodista, requereix saber, conèixer i estar sempre ben documentat. És una professió vocacional exigent i sacrificada. Però que, tard o d'hora, acabarà donant bons fruits. És l'ofici de diürns i noctàmbuls on l'experiència i la polivalència hi juguen un paper clau i, estar al lloc a l'hora certa, és una prioritat.
Web de l'autor: www.crisialsmitjans.blogspot.com
Xavier Pete Vega















