Anàlisi

 

<3/5>

Valls

L'Alt Camp, un territori de futur amb progrés

25.11.2010

Tots recordem què havíem sentit ancestralment sempre en aquesta comarca: frases del tipus “som els grans oblidats de Catalunya”, “ningú no aposta per nosaltres” i altres del mateix estil. Doncs bé, després de set anys de Governs de progrés, això s’ha acabat. Primer el Govern del president Maragall i ara el Govern del president Montilla han posat les bases per fer que Valls i el conjunt de l’Alt Camp siguin un territori de futur amb progrés.

Això ho hem fet establint les bases que ens han de permetre sortir amb garanties de la crisi. Primer, consolidant i millorant serveis per a les persones i, segon, amb aquelles inversions que ens han de permetre que Catalunya i també l’Alt Camp liderin el procés de transformació industrial i econòmica que estem vivint.

Hem tirat endavant nous serveis i hem construït noves escoles, consultoris mèdics, centres d’assistència primària, residències per a la gent gran, centres de dia, escoles bressol, etc., buscant l’equilibri territorial i sense deixar de banda cap poble, per petit que sigui. Volem aprofitar la bona ubicació de la comarca per atreure indústria i crear més llocs de treball, per fer-ho calen inversions com les fetes en l’autovia Reus-Alcover, en l’aparcament de camions a Valls i Alcover, en la promoció de sòl industrial a Valls, Alcover, Vila-rodona, el Pla de Santa Maria i Vallmoll i en fer arribar a tots els polígons i a tots els municipis la banda ampla.

Ara cal donar un nou impuls a aquesta obra, ens calen quatre anys més de Govern socialista. Per aconseguir-ho, només necessitem una cosa i és la vostra mobilització aquest diumenge i el vostre vot a l’única opció que pot garantir continuar aprofundint en el desenvolupament del nostre estat del benestar, sense caure en aventures independentistes que no ens portarien enlloc: el PSC.
Mireu, els socialistes ens presentem a aquestes eleccions amb un programa electoral per les comarques del Camp de Tarragona. Això que he dit pot semblar una afirmació de sentit comú, però, de fet, el PSC és l’únic partit que ha presentat un programa específic per a les comarques tarragonines. Del nostre principal adversari, CiU, només sabem que el seu cap de llista és “fill de pagesos”, segons s’ha encarregat de repetir en totes les intervencions una vegada i una altra, però de propostes concretes per al Camp de Tarragona, cap ni una.

En canvi els nostres compromisos amb aquesta terra estan clars i qualsevol ciutadà els pot consultar al nostre web de campanya: www.tarragonafuturdeprogres.blogspot.com.

Què volem per a Valls, l’Alt Camp i el conjunt del Camp de Tarragona? Sobretot lluitar contra l’atur i generar nova ocupació. La nostra prioritat, la nostra autèntica obsessió, és crear les bases que permetin que els tarragonins, especialment aquells que estan a l’atur, tornin a trobar feina. Per això ens hem compromès a impulsar un Pacte per a l’Ocupació. Nosaltres estem convençuts que, durant els propers quatre anys, si fem les coses bé, podem guanyar 9.000 nous llocs de treball en tot allò relacionat amb la logística, 2.500 més en economia verda, 1.500 en el sector de serveis (educació, sanitat, serveis socials...), 1.000 en el sector agroalimentari i 2.000 més per als aturats del sector de la construcció. A més, d’aquest col•lectiu, uns 1.500 nous llocs de treball, aproximadament un 10% del total, anirien destinats a joves menors de 30 anys que ni estudien ni treballen i que, per tant, tenen més dificultats objectives per trobar feina. No es tracta de cap proposta frívola o de dades llançades a l’atzar alegrement, sinó de dades contrastades que arrenquen de la convicció que l’Alt Camp i el conjunt del Camp de Tarragona té futur i està preparat per encarar-lo amb força.

A Valls i a l’Alt Camp no hem fallat mai en els moments decisius de la nostra història, i diumenge tampoc no fallarem. Ningú escriurà la història per nosaltres. Si els ciutadans progressistes ens mobilitzem i anem massivament a les urnes, Catalunya i el Camp de Tarragona gaudiran quatre anys més d’un Govern liderat per un president, José Montilla, que, per sobre de tot, creu en el potencial d’aquesta terra.