Opinió

 

1/73>

Miquel Àngel Essomba

31.05.2012

Miquel Àngel Essomba: 'Els drets dels alumnes no es poden sotmetre a una minoria'

L'augment de denúncies demanant l'espanyol com a llengua vehicular a l'escola hauria de començar a preocupar. Si fins ara la Conselleria d'Ensenyament havia dit que es tractava d'una qüestió anecdòtica, aquest degoteig incessant de denúncies li hauria de fer canviar tant el discurs com les mesures, i donar una resposta contundent en defensa i promoció de la llengua vehicular. Ja no s'hi val, a dir que són casos aïllats.


Aquestes famílies, en nom de la pluralitat lingüística i del respecte a la diversitat, exigeixen en certa manera una exclusió dels seus propis fills. Apel·lem al sentit comú i al valor educatiu que han de tenir totes les famílies, amb independència de la ideologia dels pares, per a garantir i preservar el benestar dels fills. I això demana que els infants s'acomodin al sistema majoritari democràticament escollit pel país.


Ara esperem un gran exercici de responsabilitat de totes les forces polítiques, especialment de les que instrumentalitzen el valor de la llengua a l'escola com una arma d'electoralisme o de posició política, tant en l'un sentit com en l'altre: amb la llengua, no s'hi juga, i amb l'educació i l'escola, encara menys. 


A mesura que van arribant sentències, seria raonable que els qui defensem l'escola en català ens preocupem cada cop més i siguem més contundents. Esperem del nostre govern, i la hi exigim, una resposta com cal. Una resposta contundent. Que digui que la llengua vehicular de l'escola és la catalana i que els drets del conjunt dels alumnes no se sotmetran als drets individuals d'una minoria. Que digui que no pensa sotmetre el sistema als interessos particulars d'una minoria que polititza una qüestió que mai no s'havia polititzat. 



Miquel Àngel Essomba, plataforma Som Escola, director d'Unescocat.
(Opinió telefònica recollida per VilaWeb.)

Editorial