Opinió
-
Bartomeu Mestre: 'Hi va el futur immediat de la Universitat de les Illes Balears'
Bartomeu Mestre
21.05.2013
-
T'atreveixes a deixar WhatsApp per Hangouts?
Carles Rabadà
17.05.2013
-
Ferran Suay: Matar el País Valencià
Ferran Suay
15.05.2013
-
Alfred Bosch: Quan guanyem el cor dels espanyols, haurem guanyat
Alfred Bosch
12.05.2013
-
Francesc Ricart: Els noms i les coses: el del català a la Franja
Francesc Ricart
11.05.2013
-
President, estem preparats
Jordi Margarit
10.05.2013
-
Jorge Romance: No deixemos que sigan chenocidas culturals, por o suyo bien y lo nuestro
Jorge Romance
09.05.2013
-
Albert Dasí: Per molts anys al nou projecte d'escola gallega
Albert Dasí
07.05.2013
-
Carles Terès: És tan ridícul que gent que mai no s'havia mogut ara es pot mobilitzar
Carles Terès
07.05.2013
-
Empar Marco: 'El govern valencià té molt poca autoritat ètica per donar lliçons de respecte'
Empar Marco
04.05.2013
-
Rafa Xambó: L'acord de reciprocitat entre TV3 i Canal 9 és una broma de mal gust
Rafa Xambó
02.05.2013
-
La llegenda de sant Jordi
Bernat Puigtobella
02.05.2013
-
Francesc Felipe: Canal 9 per a catalans
Francesc Felipe
01.05.2013
1/31>
Ferran Espada
30.12.2011
Ferran Espada: 'Catalunya figura entre les sis seleccions més potents d’Europa i del món'
La selecció catalana que jugarà avui és la millor en més de cent anys que fa que tenim combinat nacional. Els jugadors convocats per Cruyff per a jugar contra Tunísia són, tècnicament, la millor selecció que hàgim tingut mai. Però el mal és el de sempre: la impossibilitat legal de disputar competicions internacionals oficials i comprovar el bon nivell de Catalunya.
Em penso que la selecció catalana figura entre les sis més potents d'Europa i, fins i tot, del món. Cal destacar que a la selecció hi ha jugadors que són la columna vertebral del Barça, com Valdés, Puyol, Piqué, Busquets, Xavi i Cesc, però no podem oblidar jugadors importants de l'Espanyol com Verdú, Amat, Álvaro Vázquez i Sergio García. Ni tampoc jugadors que juguen fora de Catalunya com Oriol Romeu, Bojan o Jordi Alba. Tots són jugadors de primeríssim nivell que no podem saber fins on poden arribar perquè l'estat espanyol no ens ho permet, però que són a l'altura de seleccions com Itàlia, els Països Baixos, Alemanya i Anglaterra.
El partit amb Tunísia és interessantíssim, si tenim en compte que els partits d'exhibició, com el d'avui, necessiten pressupostos molt elevats per a tenir seleccions de primer nivell mundial. Tunísia és una selecció de molt nivell que es prepara per a la Copa d'Àfrica i que ja és considerada un dels equips sorpresa de la competició. És un equip fort, amb jugadors molt competitius que volen presentar una bona imatge jugant al costat de futbolistes del nivell de Puyol, Cesc, Xavi, Piqué i companyia. Per ells, la possibilitat d'haver-se-les amb jugadors d'aquest nivell fa que es prenguin el partit d'avui amb molta seriositat. Són jugadors molt disciplinats, que oferiran un bon espectacle. Que la selecció catalana s'ha de prendre el partit seriosament, ho confirma l'alineació que ha convocat el seleccionador Johan Cruyff.
Caldria veure què passaria a la selecció espanyola, si tots aquests jugadors no es veiessin forçats a jugar-hi. És evident que no figuraria, ni de bon tros, dins l'elit del futbol mundial com ara. Com passa en uns altres esports, com l'hoquei patins, el waterpolo i en molts més, som davant un cas de parasitisme nacional esportiu. La selecció espanyola té una columna vertebral feta de jugadors catalans. Fins i tot cal destacar el cas de Valdés, que no juga amb Espanya perquè la seva funció s'ha reservat a Iker Casillas, però que és reconegut a tots els fòrums futbolístics mundials com el millor porter del món actualment.
La possibilitat de veure's relegada a ser una selecció de segon nivell fora de l'elit mundial explica en bona part aquest afany d'impedir el reconeixement oficial internacional de la selecció catalana en tots els esports. El documental 'Fora de joc' que ahir va emetre TV3, després d'haver-lo vetat uns quants anys, demostra clarament aquest objectiu rotund de l'estat espanyol d'impedir per tots els mitjans el nostre reconeixement.
Ferran Espada, codirector del 9 esportiu.
Editorial
-
Mourinho com a símptoma
Vicent Partal
21.05.2013
-
La dreta extrema
Vicent Partal
20.05.2013
-
El viatge peculiar d'Enric Millo
Vicent Partal
17.05.2013
-
Ells fan com feien els nazis
Vicent Partal
16.05.2013
-
Una agressió que reclama respostes
Vicent Partal
15.05.2013
-
Un sol poble
Vicent Partal
14.05.2013
-
La meua proposta: cap llengua oficial
Vicent Partal
13.05.2013
-
L'assalt contra el català i el control de la perifèria
Vicent Partal
10.05.2013
-
Contra la imposició, la desobediència
Vicent Partal
08.05.2013
-
El perill de la dependència
Vicent Partal
08.05.2013
-
La diversió Navarro i el fons de la qüestió
Vicent Partal
07.05.2013
-
Quan serà el referèndum?
Vicent Partal
06.05.2013
-
Una impugnació que val un imperi
Vicent Partal
30.04.2013
-
Agredir per sistema
Vicent Partal
29.04.2013
-
Amb el llum llarg
Vicent Partal
26.04.2013
-
Canvi de ritme al País Valencià
Vicent Partal
25.04.2013
-
Al lector d'editorials
Vicent Partal
24.04.2013
-
La nació, que l'ANC no hauria de confondre
Vicent Partal
23.04.2013
-
Les bones notícies s'acumulen
Vicent Partal
22.04.2013
-
Sèrbia i Kossove deixen Espanya sense arguments
Vicent Partal
19.04.2013
-
ICV, un espai necessari
Vicent Partal
19.04.2013
-
La segona 'operació Catalunya'
Vicent Partal
18.04.2013
-
Feixisme quotidià a València
Vicent Partal
17.04.2013
-
Morts
Vicent Partal
16.04.2013
-
Millor un referèndum, però sense descartar la proclamació
Vicent Partal
15.04.2013
















