Més de mil milions d’usuaris utilitzen cada dia WhatsApp, l’aplicació de missatgeria més important del món. De totes maneres, el negoci no és rendible. L’actual propietari, Facebook, està estudiant diverses vies per fer créixer els beneficis, tenint en compte que l’aplicació és gratuïta.

Segons l’agència de notícies Reuters, que ha pogut consultar un document intern de WhatsApp, una de les estratègies que s’està valorant és la introducció de publicitat. El format és el següent: les empreses que es vulguin publicitar paguen a WhatsApp per poder enviar contingut als usuaris.

El document no fa servir la paraula publicitat en cap moment, però sí que expressa el temor que aquesta mena de comunicació s’interpreti com a contingut brossa, i per tant provoqui el rebuig dels usuaris, sobretot perquè no es contempla que aquests hagin de donar el seu permís per rebre publicitat.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]