Twitter ha comptabilitzat pèrdues per import de 61,6 milions de dòlars (56,5 milions d’euros) en el primer trimestre de l’exercici, xifra un 23% inferior als ‘números vermells’ corresponents al mateix període de l’any passat. Segons que ha informat l’empresa, les seves accions s’han disparat després que el nombre d’usuaris mensuals actius hagi arribat als 328 milions en els tres primers mesos del 2017, la qual cosa representa un avanç trimestral del 3% i del 6% en un any.

La xifra de negoci de Twitter en el trimestre s’ha situat en 548,3 milions de dòlars (503,2 milions d’euros), un 8% per sota de la facturació registrada un any abans, mentre que les despeses d’explotació s’han incrementat un 11%, fins als 220,3 milions de dòlars (202,2 milions d’euros).

El nombre d’usuaris diaris actius, per la seva banda, es va incrementar un 14% en relació amb l’any previ, la qual cosa suposa el quart trimestre consecutiu en el qual s’accelera el creixement d’aquest tipus d’usuaris de la xarxa social, encara que no es coneixen les xifres absolutes.

Durant la presentació dels seus comptes anuals, Twitter ha subratllat que els seus costos per generar publicitat han caigut un 63% en termes interanuals, la qual cosa, al costat de l’increment d’usuaris actius, ha disparat per sobre del 10% les accions de la companyia abans de l’obertura de les Borses nord-americanes.

No obstant això, la facturació derivada de la publicitat va experimentar una caiguda de l’11% entre els mesos de gener i març, fins a situar-se en 473,8 milions de dòlars (434,9 milions d’euros). Els ingressos per llicències van aconseguir els 74,5 milions de dòlars (68,4 milions d’euros), un 17% per sobre de la xifra obtinguda un any abans.

“Estem complint amb el nostre objectiu de construir un servei que a la gent li agradi utilitzar cada dia i ens sentim encoratjats per l’impuls en el creixement de la nostra audiència observat en el primer trimestre”, ha comentat sobre aquest tema el conseller delegat de Twitter, Jack Dorsey, que ha agregat que el creixement en el nombre d’usuaris hauria de conduir cap a un creixement positiu d’ingressos en el llarg termini.

No obstant això, de cara al conjunt de l’exercici, la popular xarxa social de ‘microblogging’ ha transmès que el creixement dels seus ingressos publicitaris seguirà estant “significativament” per darrere del creixement en el nombre d’usuaris.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]